Tuomas Kaukola sijalle 19 freestylen MM-areenalla

7.9.2015 Yleinen

TIEDOTE

SUOMEN MELONTA-JA SOUTULIITTO                                                                                                    4.9.2015

Freestylejaosto

Tuomas Kaukola sijalle 19 freestylen MM-areenalla

Suomen Tuomas Kaukola sijoittui lopulta sijalle 19 freestylemelonnan MM-kisoissa. Kaukola epäonnistui neljännesvälierien suorituksissaan ja keräsi pisteet 416,67. Aalto kaatui välieräpäivänä aiempaa selvemmin pohjalle saakka ja oli ehkä myös aiempaa huuhtovampi. Tämä koitui Kaukolan kohtaloksi, joka ei onnistunut saamaan aikaiseksi ehjää suoritusta.

Jatkoon vaadittiin peräti 1573 pistettä. Välieristä karsiutui useita suosikkeja, kuten Slovakian Peter Csonka. Ennakkosuosikki ja hallitseva maailmanmestari Dane Jackson oli aiempaa hivenen epävarmempi ja sijoittui neljännesvälierissä kolmanneksi. Parhaat pisteet 2716 saalisti Kanadan Nick Troutman. Jacksonin ja Troutmanin lisäksi suurimpia mitalisuosikkeja ovat Ranskan Mathieu Dumolin ja Iso-Britannian Brendan Orton. Kisat jatkuvat välierillä myöhään perjantai-iltana Suomen aikaa. Finaalit melotaan lauantaina.

Suomen joukkue meloi kokonaisuudessaan mainiosti omalla tasollaan. Parhaaksi sijoitukseksi jäi Anni Mykkäsen kahdestoista sija naisten K1-sarjassa.

Tunnelmia viimeisistä kisapäivistä löytyy lisää joukkueen kotisivuilla osoitteessa freestylemelonta.blogspot.fi/.

Kisatapahtumat ovat nähtävissä suorina lähetyksinä tapahtuman internetsivuilla osoitteessawww.worldfreestylekayakchampionships.com/event/watch-live/.