Melonnan Suomen mestaruudet jaossa Kangasalalla 9.-10.7.

8.7.2016 Melonta Yleinen

Suomen Melonta- ja Soutuliitto

ENNAKKOTIEDOTE 8.7.2016

MELONNAN SUOMEN MESTARUUDET JAOSSA KANGASALALLA 9.-10.7. 2016

Ratamelonnan yksiköiden ja kaksikoiden Suomen mestaruudet 200 m, 500 m, 1000 m ja 5000 m matkoilla ratkotaan Kangasalalla 9.-10.7. Suomen mestaruuksista taistellaan aikuisten sarjoissa sekä veteraanisarjoissa.

Miesten kajakkiyksikössä 200 metrin mestaruutta puolustaa Kangasalan Melojien Niklas Vettanen. Vettanen oli samalla matkalla Moskovan EM-kilpailuissa parisen viikko sitten yhdeksäs. Niinikään EM-kilpailuissa 500 metrin yksiköiden kymmenenneksi ja 1000 metrillä kahdenneksitoista sijoittunut Saaristomeren Melojien Miika Dietrich taistelee Suomen mestaruuksista miesten kajakkiyksikkömatkoilla. Myös maajoukkuemelojat Kangasalan Melojien Jeremy Hakala ja Mikkelin Melojien Miika Nykänen ovat viikonloppuna kisaamassa.

Naisten kajakkiluokissa mestari vaihtuu ainakin yksikön 200 metrillä, kun hallitseva mestari Pauliina Polet ei starttaa matkalle. Polet on mukana sen sijaan 500 ja 1000 metrillä. Sekä yksiköissä että kaksikoissa tullaan näkemään tasainen kisa naisten kultamitalista.

Kilpailut alkavat lauantaina alkuerillä klo 10. Ensimmäinen SM-finaalistartti on klo 11.10. Sunnuntain finaalit melotaan klo 11.05 alkaen. Lauantaina kilpaillaan 200 metrin ja 1000 metrin matkoilla. Sunnuntaina matkana ovat 500 metriä ja 5000 metriä. SM-lähtöjen lisäksi Kangasalalla melotaan Suomen Cupin lähtöjä junioreiden sarjoissa sekä Special Olympics -lähdöt.

SM-kilpailun järjestää Kangasalan Melojat.

Lisätietoja ja lähtölistat: www.kame.fi