Niklas Vettanen K1 200m olympiamatkalla EM- loppukilpailuun Moskovassa

25.6.2016 Kilpailu Yleinen

TIEDOTE  25.06.2016

SUOMEN MELONTA- JA SOUTULIITTO

Niklas Vettanen K1 200m olympiamatkalla EM- loppukilpailuun.

Ratameloja Niklas Vettanen meloi huomiseen EM- finaaliin ratamelonnan EM- kilpailuissa Moskovassa. Vettanen meloi välierässä upean vedon sijoittuen tiukassa välierässä kolmanneksi, tulos jonka myötä Vettanen selvitti tiensä huomiseen EM- finaaliin.

”Startti onnistui nyt hyvin, keskimatka tuli vahvasti, mutta loppuun jäi vielä vähän parannettavaa, joten innolla odotan huomista finaalia, tuumi Vettanen suorituksen jälkeen”.

Vettasen eteneminen EM- finaaliin on jatkumoa miehien hyville otteille alkukauden olympiakarsintakilpailussa ja MC- kilpailuissa, jossa mies jo kertaalleen meloi itsensä A-finaaliin. EM- finaalin tasosta kertonee se että Vettanen on ainoa maaedustaja A-finaalissa, jolla ei ole olympiapaikkaa Rion olympiakilpailuissa.

”Niklaksen suoritustaso on nyt sellainen että taakse jää kilpailussa kun kilpailussa Riioon maapaikkoja saavuttaneita melojia, joten sikäli täytyy olla erittäin tyytyväinen. Huomiseen A-finaaliin toivotaan vaan hyvää vetoa niin Niklas on varmasti mukana taistelemassa hyvistä sijoituksista myös finaalissa” Toteaa valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen

Moskova, EM- välierä:
K1 200 m: 1) Alex Rumancjevs,  Latvia 35,444, 2) Petter Menning, Ruotsi 35,664 3) Niklas Vettanen Suomi 35,724

Tulospalvelu: http://europecanoeevents.com/live-results

Ratamelojien urheilijaprofiilit: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/ratamelonnan-valmennusryhmatoimi/urheilijaprofiilit/

Ratamelojien julkaisuvapaat kuvat: https://drive.google.com/open?id=0B9jtDHkh4NAhSm41VzlJdnFWNDg

Ratamelontamaajoukkueen facebook-sivut: https://www.facebook.com/Kayak-Team-Finland-Ratamelontamaajoukkue-548688661828734/

Lisätietoja ja urheilijahaastattelut:
Ratamelonnan valmennuspäällikkö, Petteri Pitkänen +358 400 355 523

TIEDOTE  25.06.2016

SUOMEN MELONTA- JA SOUTULIITTO

Niklas Vettanen K1 200m olympiamatkalla EM- loppukilpailuun.

Moskova, EM- välierä:

Tulospalvelu: http://europecanoeevents.com/live-results