Suomi Meloo -kanoottiviesti starttaa Keuruulta la 11.6.

9.6.2016 Yleinen

Perinteinen kanoottiviesti melotaan 11.-17.6.2016. Reitti kulkee Järvi-Suomessa Keuruulta Padasjoelle.

Suomi Meloo -tapahtuma järjestetään jo 32. kertaa. Tänä kesänä kanoottiviesti melotaan reitillä Keuruulta Padasjoelle. Tapahtuma järjestetään 11.-17.6.

Viesti starttaa Keuruulta la 11.6. klo 11. Reitti kulkee järvimaisemissa mm. Mänttä-Vilppulassa, Ruovedellä, Tampereella, Kangasalalla, Orivedellä. Viesti päättyy Padasjoelle pe 17.6. noin klo 14. Matkaa kertyy kokonaisuudessaan lähes 520 kilometriä.

Viikon mittainen kanoottiviesti koostuu eri pituisista osuuksista. Lyhimmät osuudet ovat muutaman kilometrin ja pisimmät lähes 30 kilometriä. Viesti etenee yötä päivää johtokanootin johdolla. Viestiin osallistuvat melojat vievät viestiä pääsääntöisesti joukkueina. Osa osallistuu yksittäisinä melojina vain osaksi viikkoa.

Suomi Meloo -kanoottiviestin järjestämisestä vastaa Suomi Meloo ry. Yhdistyksen jäseniä ovat Suomen Melonta- ja Soutuliitto ry ja Suomen Latu ry.

Lisätietoja: www.suomimeloo.fi