​Hyviä sijoituksia suomalaismelojille junioreiden ja alle 23-vuotiaiden EM-kilpailuissa

25.6.2017 Kilpailu Yleinen

Joona Mäntynen ja Tarmo Aalto olivat B-finaalin kuudensia. Kuva: Lauri Heino

Junioreiden ja alle 23-vuotiaiden ratamelonnan EM-kilpailut Belgradissa huipentuivat sunnuntain finaaleihin. Naisten alle 23-vuotiaiden kajakkiyksikössä Emma Malmsten taisteli hyvistä sijoituksista 500 metrin B-finaalissa. Hänen loppusijoituksensa kilpailussa oli 18. 20-vuotiaan Malmstenin debyytti kansainvälisillä kilpailuareenoilla oli rohkaiseva.

Junioreiden eli alle 18-vuotiaiden miesten kaksikon 200 metrillä Sakke Mattila ja Otto Sivula olivat hyvässä vedossa B-finaalissa. Ensimmäistä vuottaan alle 18-vuotiaiden sarjassa melova kaksikko sijoittui B-finaalin seitsemänneksi eli oli loppusijoituksissa 16. sijalla.

Alle 23-vuotiaiden miesten kaksikossa Tarmo Aalto ja Joona Mäntynen olivat oivassa vireessä. He sijoittuivat tasaväkisessä B-finaalissa kuudenneksi. Kovatasoisessa kilpailussa kaksikko oli lopputulosten 15.

Urheilijat tyytyväisiä suorituksiinsa

-Olemme Tarmon kanssa tyytyväisiä suoritukseemme. Starttimme oli hyvä ja aggressiivnen, meloimme hyvin yhteen koko kisan, analysoi 200 metrin B-finaalia Joona Mäntynen.

– 200 m B-finaali oli kaiken kaikkiaan hyvä tasavahva veto loppuun asti. Hieman olimme startissa myöhässä, mutta se ei kuitenkaan ollut mullistava virhe. Tiesimme etukäteen mahdollisuuden hyvään kilpailuun ja sijoitukseen. Olimme tyytyväisiä omaan sijoitukseemme. Pystyimme kilpailemaan hyvällä tasolla muita joukkueita vastaan, joka kertoo meille, että olemme hyvällä tasolla kansainvälisesti, kertaavat puolestaan junioreiden K2 200 metrillä 16. sijoittuneet Sakke Mattila ja Otto Sivula sunnuntain finaalia.

Joukkueen valmentaja Jonas Saelens on tyytyväinen finaalisuorituksiin.

– Emma oli jo hieman väsynyt kisaviikonlopusta, mutta suoritui ihan hyvin. Kaksikot tekivät todella hyvät finaalivedot ja olivat mukana taistelussa B-finaalin kärkisijoituksista, analysoi Saelens.

– Kokonaisuutena olen tyytyväinen EM-kilpailuihin. Kehitymme joukkueena askel askeleelta. Olen erityisen tyytyväinen joukkueen henkeen, ammattimaisuuteen ja motivaatioon, iloitsee Jonas Saelens.

Belgrad, junioreiden ja alle 23-vuotiaiden EM-kilpailut

Finaalien tulokset suomalaisten osalta:

K1 U23 Naiset 500m (B-finaali, sijat 10.-18.): 1: Saksa 1.57,880…9. Suomi, Emma Malmsten 2.08,968 (loppusijoitus 18.)

K2 Jun Miehet 200m (B-finaali, sijat 10.-18.): 1. Tsekki 35,370…7. Suomi, Sakke Mattila-Otto Sivula 37,402 (loppusijoitus 16.)

K2 U23 Miehet 200m (B-finaali, sijat 10.-18.) 1. Iso-Britannia 34,366… 6. Suomi, Tarmo Aalto-Joona Mäntynen 35,374 (loppusijoitus 15.)

Muokattu 27.6. Lisätty urheilijoiden ja valmentajan kommentit.

Tulokset kokonaisuudessaan: http://europecanoeevents.com/live-results?gmt=3&gmt2=-180