Ennakkosuosikit mitaleilla freestylemelonnan MM-kilpailuiss

TIEDOTE  3.12.2017

SUOMEN MELONTA-JA SOUTULIITTO / FREESTYLEJAOSTO

ENNAKKOSUOSIKIT MITALEILLA FREESTYLEMELONNAN MM-KILPAILUISSA

Freestylemelonnan maailmanmestaruudet ratkottiin lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Argentiinan San Juanissa. Suomalaisia ei finaaleissa nähty ja palkintosijat jaettiin vahvojen ennakkosuosikkien kesken. Parhaiten suomalaisista menestyi naisten sarjassa neljänneksitoista sijoittunut Paula Varonen.

Freestylemelonnan MM-kisat saatiin päätökseen Argentiinan San Juanissa sunnuntaina aamuyöllä. Suomalaisia ei ollut mukana finaaleissa. Miesten sarjan mestaruuden vei tiukassa taistossa Espanjan Joaquim Fontane I Maso jättäen USA:n Dane Jacksonin niukasti hopealle. Naisten sarjan mestaruuden vei Iso-Britannian Clare O’Hara.

Suomalaisittain kisat sujuivat kovatasoisessa seurassa varsin maltillisesti. Sijoitusten valossa paras suomalainen oli naisten sarjassa melonut Paula Varonen neljännellätoista sijallaan. Onnistuneella suorituksella olisi paikka kymmenen parhaan joukossa ollut todennäköinen.

”Ensimmäinen runi meni paremmin kuin yksikään aiempi suoritukseni kisoissa, mihin olen tietysti enemmän kuin tyytyväinen” kommentoi Paula Varonen suoritustaan. ”Harmillisesti hermot eivät pitäneet, vaan toinen ja kolmas runi epäonnistuivat pahasti”, hän jatkaa.

Ensimmäisissä MM-kilpailuissaan meloneen Jenni Vänskän tie katkesi alkueriin, kun hän huuhtoutui molemmilla runeillaan aallosta, eikä ehtinyt saada riittävästi pisteliikkeitä suorituksiinsa.

Miehissä ensimmäisissä MM-kilpailuissaan melonut Visa Rahkola pystyi pitämään suorituksensa kasassa erittäin kovatasoisessa ja kokeneessa seurassa sijoittuen lopulta kahdeksanneksitoista.  Kesällä kerrytetty kansainvälinen kisakokemus Euro Cupeista näkyi tasaisen varmana melontana ja Visa pystyi parantamaan alkuerien sijoitustaan neljännesvälierissä.

”Oli melontaurani hienoin kokemus meloa MM-kilpailuissa todella kovatasoisessa seurassa. Sain pidettyä suoritukseni tasaisen varmoina ja puristettua pisteitä neljännesvälierässä hieman alkueriä paremmiksi ja sijoituskin nousi muutamalla sijalla”, kommentoi Rahkola omaa suoritustaan.

Suomen joukkue:
K1M: Visa Rahkola