Kauden päätösjuhlassa palkittiin urheilijoita ja seuroja

19.11.2018 Yleinen

Kanoottipujottelija Iisa Mäenpää saapui Oulusta saakka osallistumaan juhlaan ja noutamaan Vuoden urheilija -palkintoaan. Iisaa vastaanottamassa on 23.11. eläkkeelle jäävä toimistopäällikkö Pirjo Huttunen.
Puheenjohtaja Jussi Järventaus piti avauspuheenvuoron.
Päätösjuhlaan osallistui 80 urheilijaa ja seuratoimijaa.

Robert Ven palkittiin vuoden 2018 olympiasoudun parhaana urheilijana.
Ratamelonnan 2018 nuori urheilija -palkinnon saivat K4-melojat Jaakko Hippeläinen, Sakke Mattila, Otto Sivula, Matias Ylisiurua.

Netta Malinen palkittiin vuoden 2018 parhaana ratamelojana.

Kauden 2018 päätösjuhlassa Merimelojien majalla Helsingissä palkittiin kauden menestyneimpiä urheilijoita, seuroja ja seuratoimijoita. Sali oli täynnä ja tunnelma korkealla, kun 80 urheilijaa ja seuratoimijaa melonta- ja soutuseuroista oli kokooontunut yhteiseen juhlaan.

Tilaisuuden avasi Melonta- ja Soutuliiton puheenjohtaja Jussi Järventaus. Puheessaan hän kiitti urheilijoita ja seuratoimijoita sekä totesi tällä porukalla liiton uuden strategian kunnianhimoisen tavoitteen, nostaa melonta ja soutu harrastatetuimpien ja menestyneimpien kesäyksilölajien joukkoon, olevan mahdollinen.

Palkitut urheilijat

Olympialuokkien soutu Robert Ven

Ratamelonta Netta Malinen

Maratonmelonta Otto Sivula ja Sakke Mattila

Kanoottipujottelu Iisa Mäenpää

2018 nuori urheilija
Olympialuokkien soutu Antti Koiranen

2018 nuori urheilija
Ratamelonta K4: Jaakko Hippeläinen, Sakke Mattila, Otto Sivula, Matias Ylisiurua

Lajien omissa tilaisuuksissa palkitut urheilijat:

Freestylemelonta Paula Varonen

Kanoottipoolo
Vuoden 2018 pelaaja: Ilkka Heinonen
Vuoden 2018 nuori pelaaja: Olivia Malinen

SM-pisteiden perusteella palkitut seurat:

Olympialuokkien soutu Takon Soutajat
Ratamelonta Kangasalan Melojat
Maratonmelonta Melamajavat
Freestylemelonta Kanoottisissit
Kanoottipoolo Merimelojat

Puuvenesoudun ansioituneiden urheilijoiden, seurojen ja seuratoimijoiden palkinnot jaetaan suunnittelupalaverin yhteydessä Vierumäellä 24.11.

Nuorisotoiminnan kunniakirjat

Turun soutajien Inkeri Kyynäräinen ja Antton Helmi saivat kunniakirjan olympiasoudun nuorisotoiminnan hyväksi tehdystä työstä. He ovat toimineet ansiokkaasti seuran nuorisovalmentajina kaudella 2018. Inkeri ja Antton ovat kehittäneet juniorityötä suuntaan, jossa sekä harrastesoutajat että kilpasoutajat saavat tarvitsemaansa valmennusta. Inkeri on lisäksi antanut merkittävän panoksen nuorisotyön hyväksi liiton nuorten suurleirillä Paraisilla.

Tampereen Vihurin nuorisojaosto sai kunniakirjan melonnan nuorisotyön hyväksi tehdystä työstä. Vihurin nuorisojaosto on toiminut Netta Malisen johdolla aktiivisesti koko vuoden ja onnistunut nostamaan seuran nuorisotoiminnan uudelle tasolle. Seuran oma kilpailutoiminta on ollut vilkasta antaen junioreille mahdollisuuden tutustua myös kilpailemiseen. Netan lisäksi nuorisotoimintaa ovat olleet vetämässä Olivia Malinen, Tuomas Marenk, Elias Laurel ja Otso Eskonen.

Kuvia päätösjuhlasta: https://www.melontajasoutuliitto.fi/liitto/materiaalipankki/kauden-2018-paatosjuhla/