Suomalaisilla monenlaisten tunnelmien finaalipäivä Linzin maailmancupissa

23.6.2018 Yleinen

Suomalaisille jäi vaihtelevat tunnelmat soudun maailmancupista Linzistä. Miesten yksikössä Robert Ven oli C-finaalissa viides, miesten kevyessä yksikössä Joonas Petäjäniemi C-finaalissaan kolmas ja miesten kevyiden pariairokaksikkojen D-finaalissa Juho-Pekka Petäjäniemi ja Kasper Hirvilampi olivat kolmen venekunnan joukossa kakkosia.

Robert Ven ei sijoituksestaan juuri iloinnut, sillä takana on onnistunut harjoituskausi ja tavoitteet ovat paljon korkeammalla.

– Tosi pettynyt sijoitukseen kokonaisuudessaan. Tänään ei ihan ei ollut tarvittavaa kovuutta taistella C-finaalin kärjessä, ja tankki aika tyhjä. Nyt vaan täytyy palautua hyvin ja katsoa, onko seuraava kisa maailmancup Luzernissa vai joku muu, Ven sanoi.

Joonas Petäjäniemelle päällimmäiseksi jäi niin ikään pettymys, mutta hän löysi positiivistakin. C-finaalin aika 7.25,850 ei ollut sitä mitä hän lähti hakemaan.

– Oli hyvä sää, ja olisi ollut kunnossa mahdollisuudet omaan ennätykseen. Etenkin vedon loppu ja kokonaisuus oli hieman parempi kuin eilen. Jäin kuitenkin tavoitteestani yi 15 sekuntia, eli kisat olivat suuri pettymys, Petäjäniemi sanoi.

Kevyen pariairokaksikon miehet olivat finaalinsa jälkeen tyytyväisiä siihen, että veto oli viikonlopun paras.

– Saimme hyvän nousujohteisen kisan ja saimme ajettua itsemme hyvin ahtaalle tänään. Saimme hyvän startin ja pääsimme hyvään matkavauhtiin. Varsinkin kilpailun toinen tonni tuli meillä hyvin. Saimme ajettua Kreikkaa hyvin kiinni toisella tonnilla ja viimeisen 500 metrin aikana saimme hyvän loppukirin aikaan, joka ei tällä kertaa aivan riittänyt loppuun saakka ja Kreikka sai pidettyä tuon pienen eron maalilinjalle tultaessa. Kokonaisuutena loppukiritappiosta huolimatta päivän veto oli hyvä, ja olen tyytyväinen päivän kisaan. Kokonaisuutena katsottuna tilanteemme on hyvä, olemme pienellä takaa-ajo matkalla mutta ero semifinaalipaikkoihin ei ole mahdoton, Hirvilampi sanoi.

Samoin miettein oli myös hänen parinsa Juho-Pekka Petäjäniemi.

– Kova ryminä tänään! Parasta menoa näissä kisoissa meiltä. Taistelimme tiukasti erän voitosta, mutta kirimme ei aivan riittänyt voittoon. Hyvällä mielellä lähdemme tästä jatkamaan kohti seuraavia kisoja, hän sanoi.

Tulokset