Hannu Hämäläinen Suomen melonta- ja soutuliiton toiminnanjohtajaksi

25.11.2019 Liitto Melonta Soutu

Suomen melonta- ja soutuliiton (SMSL) hallitus on nimittänyt Hannu Hämäläisen (KTM) liiton toiminnanjohtajaksi tammikuusta 2020 lukien. Tehtävä vapautui toiminnanjohtaja Marjaana Riskun siirryttyä muihin tehtäviin syyskuussa.

Hämäläinen tulee SMSL:oon Suomen Urheiluliiton valmennuspäällikön tehtävästä. Hämäläinen on entinen huippu-urheilija pikajuoksussa edustettuaan Suomea useissa arvokilpailuissa vuosina 2010 –2016.

Liiton puheenjohtajan Jussi Järventauksen mukaan Hannu Hämäläinen on erinomainen henkilö jatkamaan edeltäjänsä hyvää työtä.” Päivitetyn strategiamme tavoitteena on nostaa melonta ja soutu harrastetuimpien ja menestyneimpien kesälajien joukkoon. Hannu Hämäläisen kokemus huippu-urheilusta ja liikunnasta laajemminkin antaa hyvän pohjan tehtävässä onnistumiselle. Hänen määrätietoisuutensa ja energisyytensä ovat tärkeitä ominaisuuksia muutosprosessien johtamisessa”, Järventaus sanoo.

”Lähden innolla kehittämään Melonta -ja soutuliiton toimintaa seurojen, harrastajien, urheilijoiden, valmentajien ja muiden sidosryhmien kanssa. Melonta- ja soutuliitossa toimii paljon erilaisia lajeja pitkät menestysperinteet omaavista olympialajeista aina tuoreempiin lajisovellutuksiin ja liikuntamuotoihin. On hienoa päästä mukaan näihin lajiyhteisöihin. Lajiliiton perustehtävä on luoda edellytyksiä lajien toiminnalle ja päivitetty strategia antaa siihen hyvät suuntaviivat. Oman varainhankinnan lisääminen sekä viestinnän kehittäminen ovat liiton toiminnan kehityksen edellytys”, Hämäläinen sanoo.