Coastal-soudun SM-kilpailujen haku kesälle 2021

25.11.2020 Kilpailu Liitto Soutu

Haetaan järjestäjiä kesän 2021 coastal-soudun SM-kilpailuille.

Haettavat kilpailut
• pitkän matkan, yli 12km, SM-kilpailun järjestäjä ajankohdalle 1.6. – 1.8.2021
• lyhyen matkan, 1-4km, SM-kilpailujen järjestäjä ajankohdalle 1.8. – 1.10.2021

Vaatimuksia kilpailuille
Kilpailupaikan ei tarvitse olla merenrannalla mutta sen tulisi olla sen verran suuren vesistön äärellä, että kohtuullisten aaltojen muodostuminen on mahdollista.

Pitkän matkan kilpailu voidaan järjestää hyvin myös muun tapahtuman yhteydessä, kesällä 2020 kaikkien aikojen ensimmäisessä coastal-soudun pitkän matkan SM-kilpailussa oli yksitoista osallistujaa.

Lyhyen matkan kilpailupaikalla tulisi olla sellainen laituri, että miehistön vaihtaminen veneeseen on helppoa, sillä kilpailussa on mahdollista käyttää yhteiskalustoa. Kesällä 2020 kilpailussa oli nelisenkymmentä kilpailusuoritusta.

Hakuaika
Hakuaika kilpailuille on 1.12.2020 – 1.3.2021.

Hakemus
Hakemuksessa tulee käydä ilmi ainakin
• mitä kilpailua haetaan
• milloin kilpailu järjestetään
• tapahtumapaikka
• osallistumismaksu ja mitä se sisältää
• mahdollista muuta tietoa tapahtumasta
• kilpailun johtajan yhteystiedot

Hakemukset lähetetään osoitteeseen: toimisto@smsl.fi
Lisätietoja kilpailuista antaa: Perttu Kivimäki perttu.kivimaki@gmail.com

Muuta
Coastal-soutu on nopeasti kasvava soutumuoto, jota kansainvälinen soutuliitto on ehdottanut Pariisin olympialaisiin korvaamaan osaa perinteisesti olympialuokan sarjoista.
Soutumuoto on helposti lähestyttävä ja puuvene- että olympialuokkien soutajat pystyvät lyhyelläkin tutustumisajalla kisaamaan siinä.
Suomen melonta- ja soutuliiton coastal-soudun kilpailusäännöt löytyvät osoitteesta