Miehistöt voivat harjoitella ja kilpailla täysillä miehistöillä 1.7. alkaen.

19.6.2020 Liitto

Liiton hallitus on linjannut, että uusien koronarajoitusten lievennykset antavat mahdollisuuden miehistöjen harrastustoiminnan normalisoinnille 1.7. lähtien.

Epidemiatilanne ei ole ohi, mutta aiemmin rajoitetut miehistöalusten harjoitustoiminta ja kilpailutoiminta sallitaan täysillä miehistöillä 1.7. lähtien, kuitenkin noudattaen yleisiä hygienia- ja muita ohjeistuksia. Riskiryhmien ohjeistuksia päivitetään Suomen hallituksen ensi viikon päivitysten jälkeen.

Päivitys linjaukseen.

• Myös kirkkovenesoudun harjoittelu täydellä kokoonpanolla on mahdollista 1.7. alkaen.
  • Kirkkovenesoudun kilpaileminen täysillä miehistöillä kokoontumisrajoitukset huomioiden on mahdollista 1.7. alkaen
    • Tapahtumissa joukkueet tulee pitää erillään
    • Pyritään kiinteisiin kokoonpanoihin sekä harjoittelussa että kilpailuissa
  • Tapahtuman järjestäjien tulee toimia vastuullisesti ja kiinnittää erityistä huomiota hygieniatoimenpiteisiin sekä järjestelyihin niin, että turvavälit säilyvät joukkueiden välillä sekä yleisössä.

Epidemiatilanne ei ole ohi ja siksi muistutetaan, etteivät perusasiat eivät ole muuttuneet:

• hygienian tarkkuudesta tulee pitää huolta
  • sairaana tai lievinkään oirein ei osallistuta harjoituksiin, tapaamisiin, toimintaan
  • pidetään etäisyyttä kanssa harrastajiin eri tapaamisissa
  • Jokainen henkilö tekee päätöksen omasta osallistumisestaan itse

Toistaiseksi yli 70-vuotiaille ei suositella järjestettävän omia sarjojaan, mutta voivat osallistua oman valintansa mukaan edelliseen ikäsarjaan. Yli 70-vuotiaiden sarjojen järjestämiseen loppukesästä otetaan kantaa ensi viikolla, kun Suomen hallitus antaa oman suosituksensa riskiryhmien toiminnalle.

Mikäli epidemiatilanne pahenee ja yleiset rajoitukset kiristyvät, liiton hallitus reagoi niihin välittömästi.

Lisäteitoja:
Hannu Hämäläinen