Olympiasoudun PM-kilpailut peruttu vuodelta 2020

16.7.2020 Kilpailu Soutu Yleinen

Lajiliitot kokoontuivat keskustelemaan PM-kilpailuista keskiviikkona 15.7.

Kilpailutapahtumien järjestäminen Ruotsissa on mahdotonta

Pohjoismaiset lajiliitot kokoontuivat tiistaina keskustelemaan PM-kilpailuista. Keskustelun jälkeen liitot totesivat yhteisesti, ettei kilpailuja voida järjestää kesällä 2020. Päätöksen pohjalla oli se, ettei Ruotsissa tällä hetkellä pystytä varmasti järjestämään yli 50 hengen tapahtumia edes syyskuussa. Toisaalta myös matkustaminen Ruotsiin on rajoitettu muista pohjoismaista. Osalla maista oli myös tarve saada tehtyä päätös kilpailujen kohtalosta jo hyvissä ajoin ennen elokuuta. Suomen kanta oli viivyttää vielä lopullisen päätöksen tekemistä muutamalla viikolla, sillä rajoitusten purku on tapahtunut hyvin nopeastikin kesän aikana ja tilanne on muuttunut koko ajan paremmaksi.

Päätös perumisesta tehtiin yksimielisesti, koska tällä hetkellä päätöstä järjestämisen ja osallistumisen puolesta ei voinut tehdä.

Vuoden 2021 kilpailut Ruotsissa

Aiemmassa kokouksessaan keväällä pohjoismaiset liitot olivat sopineet järjestelyistä, mikäli PM-kilpailut pitäisi kokonaan perua vuoden 2020 osalta. Aiemmin 2021 PM-kilpailujen järjestelyvuoro olisi ollut normaalisti Suomessa, mutta tämän päätöksen myötä kilpailut siirtyvät vuodella eteenpäin. Vuonna 2021 PM-kilpailut käydään Ruotsissa ja vuonna 2022 Suomessa.