Ratamelonnan Häme-Regatan viikonlopun tulokset

3.8.2020 Melonta Yleinen

Hakala ja Malinen urakoivat viikonloppuna useita matkoja.

Häme Regatta kilpailtiin normaalista poiketen elokuun alussa. Alunperin kalenterissa olleet  nuorten PM-kilpailut peruttiin ja Häme Regatta siirrettiin kilpailtavaksi elokuun ensimmäiseen viikonloppuun. Tämä oli ratamelonnan ensimmäinen kilpailu kaudella 2020 ja se avasi tiiviin kisaviikonloppuputken.

Maajoukkuemelojat Joona Mäntynen, Jeremy Hakala ja Netta Malinen pitivät nopeinta vauhtia miehissä ja naisissa eri matkoilla. Mäntynen voitti lauantaina 200 metrillä, Hakalan ollessa toinen. Hakala taas voitti lauantaina 1000 metriä sekä sunnuntaina sekä 500 metrin että 5000 metrin kilpailut. Netta Malinen oli naisten nopein sekä 200 metrillä, 1000 metrillä että 500 metrillä. Olivia Malinen voitti naisten 5000 metriä.

Nuorissa hyviä näyttöjä omasta kunnostaan antoivat muiden muassa Emma Nieminen, Eetu Kolehmainen, Jaakko Hippeläinen, Niko Keskinen, Matia Ylisiurua sekä Victor Gustafsson. Ratamelonnan nuorisomestaruuksista taistellaan tulevana viikonloppuna 8.-9.8. Tampereella.

Häme Regatan tulokset: