SISÄSOUDUN SM-KILPAILUJEN JÄRJESTÄMINEN VIRTUAALISESTI

3.11.2020 Kilpailu Liitto Soutu

Koronapandemian vuoksi 500 metrin, 10 km/5 km ja maratonmatkojen SM-kilpailut järjestetään loppuvuoden 2020 aikana virtuaalisesti.

Virtuaalisten kilpailuiden mahdollistamiseksi on sisäsoudun sääntöihin tehty väliaikaisia muutoksia ja täydennyksiä mm. ilmoittautumisen ja punnitusten osalta. Väliaikaiset säännöt löytyvät osoitteesta: https://www.melontajasoutuliitto.fi/lajit/sisasoutu/sisasoudun-saannot/

Huomioikaa, että 500 metrin, ja 10 km/5 km SM-kilpailut kilpaillaan erilaisilla kisaformaateilla kuin maratonmatkojen SM-kilpailut ja kaikkien on tutustuttava ohjeisiin ja sääntötäydennyksiin huolella etukäteen.

500 metrin ja 10 km/5 km matkoilla kilpailupaikka voidaan valita vapaasti ja kilpailijat kytkeytyvät internetin yli Time Teamin ylläpitämään kilpailusoftaan, jota kautta kilpailijat pääsevät kilpailemaan muita vastaan omassa erässään. Kevyen sarjan punnituksesta vastaa jokainen soutaja itse ja punnituksesta tulee sääntöjen mukaan ottaa videokuvaa. Tarkemmat ohjeet sprintti- ja normaalimatkan kilpailuun löytyvät Finnrowingin sivulta: https://www.finnrowing.com/tulevat-kilpailut/ sekä kilpailua koskeva Time Teamin manuaali löytyy osoitteesta: www.homerace.nl

Maratonmatkojen kilpailussa ei käytetä kisasoftaa, vaan kilpailupaikoilla on oltava valvoja. Valvojan nimi tulee ilmoittaa ilmoittautumisaikaan mennessä kilpailunjärjestäjälle. Valvoja vastaa mm. punnituksesta, tulosten kirjaamisesta ja toimittamisesta kilpailunjärjestäjälle sekä kilpailun kulusta kilpailupaikalla sääntöjen mukaisesti. Tarkemmat ohjeet maratonkilpailuun löytyvät osoitteesta: https://www.melontajasoutuliitto.fi/lajit/sisasoutu/sisasoudun-saannot/ sekä osoitteesta: https://anso.fi/ergomaraton-sm-5-12-2020/