Torstain  seurawebinaari siirtyy lauantaille

13.5.2020 Liitto

Torstain  seurawebinaari joudutaan siirtämään lauantaille alkamaan kello 17.30.

Syynä webinaarin siirtämiseen on, että saimme eilen tiedon tämän viikon alkuun odotetun urheilun ja liikunnan ohjeistuksen viivästymisestä. Aveilta tulevat ohjeistukset on odotettavissa vasta ensi viikolla, mutta se koskee todennäköisesti vain isompia kilpailutapahtumia. Olympiakomitea työstää omaa ohjeistustaan harrastustoiminnalle, josta lajiliitot voivat myös soveltaa omaan toimintaansa. Mikäli Olympiakomitean ohjeistusta ei ole käytössä alla olevassa aikataulussa, tarkentaa liitto omaa ohjeistustaan myöhemmin. Peruslinjauksista tiedotetaan kuitenkin alla olevassa aikataulussa. Tekstin lopussa ovat tällä hetkellä voimassa olevat ohjeistukset.

Melonta- ja Soutuliiton korona-ohjeistusten aikataulu:

• Perjantaina 15.5. Liiton hallituksen kokouksessa käsitellään kesän toiminnan suosituksia

• Lauantaina 16.5. kello 17.30 järjestetään seurawebinaari, jossa tiedotetaan liiton tekemistä ohjeistuksista harrastustoimintaan liittyen sekä keskustellaan asioista. Ilmoittautumiset kai.lindqvist@smsl.fi tai jos olet jo ilmoittautunut aiemmin se riittää. Webinaarit ovat tarkoitettu seurojen puheenjohtajille tai seurojen toimihenkilöille/aktiiveille.

• Liitto tiedottaa ohjeistuksistaan verkkosivuilla webinaarin jälkeen.

• Viikolla 21 (18.5.-24.5.) kilpailuihin liittyvät tarkennukset Avien linjausten mukaisesti.

• Torstain 14.5. seurawebinaarista vapautuvana ajankohtana SUEK järjestää Häirintävapaa urheilu -webinaarin kello 17.00 alkaen. Osallistumislinkin löydätte täältä.

Toimintasuositukset seuroille koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi, jotka ovat voimassa toistaiseksi. Nämä löytyvät sivuiltamme osoitteesta: https://www.melontajasoutuliitto.fi/?x2112655=2117150

·              Ohjattua toimintaa, kuten retkiä tai koulutustilaisuuksia ei tule järjestää huhti-toukokuun aikana

·              Omatoiminen, vesillä ja ulkona tapahtuva harrastaminen ja harjoitteleminen voi jatkua

·              Seuran vajasta tai ulkovarastosta voi noutaa ja palauttaa kanootin tai veneen sekä muut varusteet