BaseN mahdollistamassa urheilun digitaalista transformaatiota tukemalla sisäsoudun SM-kilpailuja

9.3.2021 Kilpailu Liitto Soutu

Sisäsoudun SM-mitaleista kilpaillaan 20.–21.3., jolloin matkoina ovat 500 m ja 10 000 m. Kilpailut käydään virtuaalisesti ja virtuaalitapahtumaa on tukemassa BaseN.

– Perinteisenäkin pidetty urheilu muuttuu digitaalisempaan suuntaan ja niin on tapahtunut myös sisäsoudulle, iloitsee BaseN Jukka Paananen (SVP sales).

– BaseN mahdollistaa urheilun digiloikan ja kilpailujen järjestämisen poikkeusoloissa, kuvailee Melonta- ja Soutuliiton toiminnanjohtaja Hannu Hämäläinen.

Virtuaalikilpailuissa käytetään Time Team-järjestelmää, jota on käytetty myös sisäsoudun MM-kilpailuissa sekä kaksissa SM-kilpailuissa aiemmin. Järjestelmässä kilpailija näkee koko ajan oman tilanteessa muihin kilpailijoihin nähden reaaliaikaisesti ja kanssakilpailijoiden keskivauhdin.

– BaseN:lla koemme tärkeäksi, että myös urheilussa hyödynnetään nykytekniikkaa ja tarjotaan mahdollisuus kilpailla myös virtuaalisesti ja etänä, taustoittaa yhteistyötä Jukka Paananen.

-Virtuaaliset kilpailut antavat mahdollisuuden osallistua kilpailuun lähes mistä tahansa, missä on sopiva laitteisto. Odotamme osallistujia ympäri Suomea, jotka soutavat joko omalla laitteellaan tai esimerkiksi seuran laitteistoilla, jatkaa Hämäläinen virtuaalikilpailun mahdollisuuksista.

BaseN on 2001 perustettu yritys, joka panostaa digitaaliseen transformaatioon. BaseN tarjoaa uusia tapoja tallentaa, käsitellä, analysoida, visualisoida sekä hallita äärimmäisiä määriä asioita ja dataa reaaliajassa. Tämä mahdollistaa seuraavan sukupolven digitaalisten yritysten parantavan huomattavasti tekemistään.

Lisätietoja:
Hannu Hämäläinen
hannu.hamalainen@smsl.fi

BaseN mahdollistamassa urheilun digitaalista transformaatiota