Työehtosopimuskoulutus seuroille

Palvelualojen työnantajat PALTA ry:n ja Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n välillä on sovittu Urheiluseuroja koskevasta liityntäpöytäkirjasta Urheilujärjestöjen työehtosopimukseen. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että PALTA ry:n jäsenenä olevat urheiluseurat voivat halutessaan erikseen siihen liittymällä alkaa noudattamaan ko. liityntäpöytäkirjaa.

Olympiakomitea järjestää yhdessä Paltan kanssa kaksi työehtosopimuskoulutusta urheiluseuroille. Kouluttajana toimii Paltan Terhi Salonpää. Molemmat koulutukset ovat sisällöltään samanlaisia.

Toiveena on, että seurat, jotka hyödyntävät jo urheilun työehtosopimusta osallistuisivat ensisijassa koulutukseen 31.3 klo 9-11. Koulutukseen tästä.

Toinen mahdollisuus seuroilla osallistua työehtosopimusta koskevaan koulutukseen on 8.4. 14-16. Tämä koulutuskerta on suunnattu seuroille, jotka vasta pohtivat työehtosopiumuksen hyödyntämistä tai ovat siitä muuten vain kiinnostuneet. Koulutukseen tästä.