Ensimmäiset Coastal-soudun beach sprintin SM-kilpailut

Keravan Urheilijat ry järjestää coastal-soudun Beach Sprint SM-kilpailut lauantaina 16.7.2022 Hietaniemen uimarannalla Helsingissä. Kilpailut alkavat klo 10.00.

Kyseessä on coastal-soudun (rannikkosoudun) Suomen ensimmäisten Beach Sprint-kilpailujen toinen osa. Ensimmäinen osa järjestettiin Vuosaaren Aurinkolahdessa heinäkuun alussa. Lauantain 16.7. ohjelmassa on yleisen sarjan SM-kilpailu sekä Open-kilpailu. Mukana kilpailemassa on mm. maajoukkuesoutaja Joel Naukkarinen.

Lisätietoja Coastal-soudun SM-kilpailuista

Aika-ajojen järjestys

Osallistujalistat

Mikä on beach sprint?

Kilpailumatka on 500 metrin mittainen, yhdellä 180 asteen käännöksellä soudettava reitti. Erikoisuuden, muihin soutukilpailuihin verrattuna tuo se, että Beach Sprintissa lähtö- ja maaliviiva sijaitsevat hiekkarannalla. Soutajien on siis juostava lähtöviivalta veneeseen ja soudun jälkeen juostava veneestä maaliviivalle, jossa ajanotto vasta katkeaa.

Kyseessä on pudotuskilpailu, jossa aikaerän jälkeen jatketaan kilpailija kilpailijaa vastaan. Knock-outissa aikaerän paras kohtaa ensimmäisellä kierroksella heikoimman. Voittajat kohtaavat seuraavissa erissä kamppaillen parhaista sijoista. Kilpailun voittajan on siis voitettava jokainen kaksintaisteluparinsa kilpailun aikana.

Kilpailun lyhyen sprinttimatkan sekä nopean tempon (yksi erä n. 3 minuuttia) johdosta ja lähtö- ja maaliviivan sijaitessa uimarannalla, ovat kilpailijat koko kilpailun ajan katsojien silmien alla. Katsojien on helppoa pysyä kilpailutilanteen tasalla ja päästä sisään kisatunnelmaan, josta nopeatempoisuutta, vauhtia, käänteitä ja heittäytymisiä ei puutu!

Coastal Beach Sprint kilpailuissa on todellista urheilujuhlan tuntua yhdistettynä rentoon rantaelämän tunnelmaan.

Lue lisää Coastal-soudusta