Eronen etenee maailmancup finaaliin ja Rahkola semifinaaliin

Yhdysvaltojen Chattahoocee-joella kilpailtavassa maailman-cupin ensimmäisessä osakilpailussa suomalaisilla on ollut hyvä päivä. Miesten sarjassa Visa Rahkola meloi itsensä kymmenen parhaan joukkoon ja junioreissa Onni Eronen raivasi tiensä finaaliin.

Eronen sijoittui alkuerien tapaan toiseksi.

-Huomista lähden rakentamaan tämän päivän onnistumisen kautta. Koitan saada parhaan mahdollisen suorituksen ja sitten vain jännitetään mihin se riittää, sanoi jyväskyläläinen Onni Eronen.

Erosen finaalipaikka varmistui jo ensimmäisen kierroksen lopussa, ja näin Onni pystyi meloa toisen suorituksen rennommissa merkeissä. Pisteet paranivat huomattavasti.

Rahkolan yhteispisteet 1623 riittivät kymmenenteen ja viimeiseen jatkopaikkaan. Miesten neljännesvälierissä Yhdysvaltojen Mason Hargrove pystyi pitämään muut takanaan.

-Totta kai tuntuu mahtavalta, että pääsee melomaan kovatasoisissa semifinaaleissa. Vaikka pisteet paranivat eilisestä (alkuerästä) on edelleen paljon työnsarkaa. Luultavasti aion muokata kisasuoritustani ”high risk, high reward” -suuntaan. Finaaliin pääseminen täällä tulee vaatimaan valtavaa onnistumista. Otan toki haasteen vastaan avosylin, sanoi Tuus-Melojia edustava Visa Rahkola.

Kilpailut jatkuvat heti keskiviikkona 5.10. Miesten semifinaalit melotaan kello 18.45 alkaen ja junioreiden finaalit kello 22.40 alkaen. Kilpailuja pystyy seurata Kansainvälisen Melontaliiton Youtube kanavalta (Planet Canoe).

18:40 alkava striimi: https://www.youtube.com/watch?v=2v_sQ-XsJEE

22:55 alkava striimi: https://www.youtube.com/watch?v=cjnJuTfN4uY