Hallitustiedote 2/2023

Suomen Melonta- ja Soutuliiton hallitus piti etäkokouksen keskiviikkona 15.2.2023. Koko hallitus oli kokouksessa läsnä, joten se mahdollisia keskustelun yhteisistä toimintatavoista.

“Kävimme yhteisen keskustelun niistä asioista, joita hallitustyöskentelyssämme halutamme vaalia. Jokainen on mukana luottamushenkilönä, joten on tärkeää, että toiminta koetaan arvostavana ja positiivisena. Hallituksessa haluamme keskittyä oikeisiin asioihin, valmistella asiat niin, että päätökset voidaan tehdä oikein perustein sekä huolehtia muutenkin sääntöjen määräämistä tehtävistä. Olemme saaneet kehitettyä toimintaamme koko ajan moderninpaan ja ketterämpään suuntaan. Tosin jatkossa haluamme palata enemmän läsnäolokokouksiin, koska koemme sen olevan parempi tapa kehittää liiton toimintaa”, sanoo puheenjohtaja Minna Kantsila.

Päätösasioina kokouksessa olivat liiton uuden talousohjesäännön hyväksyminen, hallinto-ohjeen pieni päivitys, SUP-jaoston nimeäminen sekä linjaus Venäjän ja Valko-Venäjän tilanteeseen. Parkanon Urheilijat ja Future Club Joensuu olivat hakeneet eroa liiton jäsenyydestä.

“Tuemme ehdottomasti Suomen Olympiakomitean kantaa siinä, ettei venäläisten ja valkovenäläisten ole aika palata kansainvälisille urheiluareenoille; ei urheilijoina, toimitsijoina tai muina edustajina. Kansainväliset lajiliittomme ICF ja World Rowing ovat maaliskuussa 2022 asettaneet omat tiukat rajoituksensa ja me seisomme niiden takana. Haluamme jatkossa myös vaikuttaa siihen, että tämä linja säilyy, kunnes Ukrainaan saada rauha”, jatkaa Minna.

Hallituksen kokouksessa työstettiin yhdessä strategiaa kohti 1.4. kevätkokouksen päätöstä.

“Olemme hyvällä mallilla strategiatyöstössä ja suunta on selvillä. Kutsunkin nyt seurat sekä liiton jaostot ja valiokunnat kuulemaan strategiaesittelyä torstaina 2.3. klo 19-20 Zoomiin, jotta voimme vielä ottaa mielipiteet ja näkemykset huomioon ennen strategian viimeistelyä”, Minna jatkaa.

Seuraava hallituksen kokous on torstaina 9.3.2023 klo 18 alkaen Sporttitalolla.

Seurojen, jaostojen ja valiokuntien strategiaillan linkki: https://us02web.zoom.us/j/82603648337
Meeting ID: 826 0364 8337. Tapahtuma löytyy myös liiton tapahtumakalenterista.

Lisätietoja: puheenjohtaja Minna Kantsila, minna.kantsila@smsl.fi