Osallistu tutkimukseen, jolla selvitetään naisvalmentajien asemaa urheilussa

Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellinen tiedekunta ja Suomen Valmentajat ry ovat yhdessä käynnistäneet tutkimushankkeen, joka selvittää naisten kokemuksia sukupuolten välisestä tasa-arvosta urheiluvalmennuksessa. Tutkimus selvittää niitä tekijöitä, jotka edistävät tai estävät naisten osallistumista valmennustoimintaan. Kutsumme kaikki yli 15-vuotiaat urheiluvalmennusta tekevät tai urheiluvalmennusta joskus tehneet naiset osallistumaan tutkimukseen.

Tutkimukseen voi osallistua vastaamalla kyselyyn osoitteessa: https://link.webropolsurveys.com/S/443E76A3E0355DEB

Osallistumalla kyselyyn pystyt vaikuttamaan tulevaisuuden valmennuksen kehittämiseen ja valmentavien naisten asemaan urheilussa ja olet mukana rakentamassa parempaa tulevaisuutta urheiluvalmennuksessa kaikille. Kyselyn lopussa voit lisäksi ilmoittautua vapaaehtoiseksi syventävään haastatteluun. Kyselyyn vastaamiseen menee noin 20–30 minuuttia. Voit tehdä kyselyn suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Kysely sulkeutuu 1. joulukuuta, 2023.

Tutkimuksen tulokset auttavat kehittämään strategioita, jotka tukevat valmentajien toimimista urheilussa ja mahdollistavat valmentajana kehittymisen. Tutkimus kattaa monia eri näkökulmia, kuten työoloja, koulutusta, mahdollisuuksia urakehitykseen ja tasavertaista kohtelua valmentajina.

Tutkimusta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Tutkimuksen tietosuojailmoitus: https://www.jyu.fi/fi/hankkeet/naiset-valmentajina#toc–tutkimuksen-tietosuojailmoitus-.

Lisätietoja ja yhteyshenkilöt:

Johanna Ihalainen, yliopistonlehtori (tutkimuksenjohtaja), johanna.k.ihalainen@jyu.fi

Veera Ehrlén, tutkijatohtori, veera.ehrlen@jyu.fi  (haastattelut)

Bettina Wikström, tutkimusavustaja, bettina.m.wikstrom@jyu.fi (kyselyn tekninen toteutus)

Linkki hankkeen nettisivuille: https://www.jyu.fi/fi/hankkeet/naiset-valmentajina

Linkki yliopiston uutiseen: https://www.jyu.fi/fi/uutinen/osallistu-tutkimukseen-selvitamme-naisvalmentajien-asemaa-urheilussa.

Kuva: Antti Saarimaa