Ratamelojat valittu MM-kilpailuihin Duisburgiin

Suomen Melonta- ja Soutuliiton huippu-urheiluvaliokunta on valinnut ratamelojat 23.–27.8. Duisburgissa kilpailtaviin MM-kilpailuihin. Duisburg on myös ensimmäinen karsintakilpailu Pariisin 2024 olympialaisiin.

Miehet

K1 200m Joona Mäntynen

K1 5000m Jaakko Hippeläinen

K1 1000m Eetu Kolehmainen*

K2 500m Eetu Kolehmainen – Jeremy Hakala

*Päätös Eetu Kolehmaisen osallistumisesta K1 1000m matkalle tehdään 3.8.2023 mennessä.

Naiset

K1 500m Netta Malinen

K1 5000m Sara Mihalik

– Ratamelonnan MM- kilpailuun lähtee kuuden urheilijan joukkue, valintaprosessi oli auki SM- osa 1 kilpailuihin saakka. Miesten yksikön 1000 metrille osallistumisen osalta suoritetaan vielä testiveto Tampereella kuun vaihteessa, jonka jälkeen syntyy päätös matkalle osallistumisesta Kolehmaisen osalta. Tällä halutaan varmistaa ko. urheilijan taso tonnilla, sekä hakea varmistusta siihen että urheilija kykenee suoriutumaan 1000m matkasta MM-kilpailuissa, vaarantamatta päälajinsa suorituskykyisyyttä, sanoo ratamelonnan valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen.

Olympiakarsinnat käynnistyvät Duisburgissa

Ratamelonnan MM- kilpailut käynnistävät myös Pariisi 2024 karsintaprosessin. Olympiapaikkoja on MM- kilpailuissa jaossa seuraavissa suomalaislajeissa:

• Miesten K2 500m
  • Naisten K1 500m
  • Miesten K1 1000m (mikäli Eetu Kolehmainen osallistuu myös K1 1000m matkalle)

Maailmancup kausi jatkuu Pariisissa

Vuoden 2024 Pariisin olympialaisten vesiurheilukeskuksessa melotaan maailmancup 3 / test event 30.8.–1.9. jonne on valittu urheilijat:

Miehet

K1 1000m Jeremy Hakala, Eetu Kolehmainen

K2 500m Eetu Kolehmainen – Jeremy Hakala

Naiset

K1 500m Netta Malinen

Pariisin MC-kilpailuissa kilpaillaan vain olympialajeissa ja Suomesta kähtee ko. kilpailuun näin vain ne urheilijat, jotka myös kilpailleet olympialajissa Duisburgin MM- kilpailuissa.

Lisätietoja:

Petteri Pitkänen, ratamelonnan valmennuspäällikkö