Sisäsoudun tulokset ja tarkennus sääntöihin

Sisäsoudun SM-kilpailut kilpailtiin lauantaina 4.2.2023 Pasilan Urheilutalolla. Kilpailujen tulokset päivitetty tulokset sivulle.

Linkki päivitettyihin tuloksiin

Tarkennus tulossa sisäsoudun sääntöihin

Lauantaina SM-kilpailujen yhteydessä paljon kuohuttanut epäselvyys SM-statuksesta tarkentuu kilpailu- ja tuomarivaliokunnan kokouksessa 22.2., jolloin sisäsoudun säännöt otetaan uudestaan käsittelyyn.

“Pahoittelemme syntynyttä sekaannusta sääntöpäivitysten osalta. Sisäsoutujaosto ei ole ajanut mitenkään tätä kirjausta, vaan kyseessä on inhimillinen virhe. Tässä vaiheessa kilpailu- ja tuomarivaliokunnan tarkoituksena oli yhtenäistää lajien nuorten- (NMK) ja juniorimestaruuskilpailujen (JMK) osalta kirjaukset samaan linjaan yleisten kilpailusääntöjen kanssa. Masters-sarjojen osalta SM-arvo on edelleen sama kuin aiemmin. Samoin SM-kilpailut voivat kattaa eri ikäisten kilpailusarjat”, sanoo toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Yleiset kilpailusäännöt koskevat kaikkia lajeja, joita liitossa on kymmenen. Yleiset kilpailusäännöt vaativat päivitystä, ja sitä työtä kilpailu- ja tuomarivaliokunta on alkanut jo tehdä. Kevään aikana jaostoilla on mahdollisuus kommentoida yleisiä kilpailusääntöjä ennen niiden hyväksymistä.

“Yleiset kilpailusäännöt pitää päivittää vastaamaan tämän hetkistä toimintaa muun muassa ilmoittautumiskäytänteiden ja kilpailujen hakuprosessien osalta. Tämän jälkeen kaikkien lajien lajikohtaiset säännöt pitää vielä katsoa uudestaan”, jatkaa Eerika.

Myös Coastal-soudun säännöt otetaan vielä kilpailu- ja tuomarivaliokunnassa uuteen käsittelyyn ko. kirjauksen osalta.

Lisätietoja:
Eerika Laalo-Häikiö, toiminnanjohtaja, 040 593 2487, eerika.laalo-haikio@smsl.fi

Kuva: Ari Ilola