Slalom-leiri Taivalkosken melontakeskuksessa 7.–8.9.

Ovatko menneen kesän koskimelontareissut vain häilyvä muisto vapauden päivistä? Onko kotikosken surffiaaltojen jännitys muuttunut jo yksitoikkoiseksi rutiiniksi? Ei hätää, vielä ei ole aika upottaa kajakkia naftaliinitynnyriin. Koskimelontakausi on nimittäin vasta saavuttamassa huipentumansa Taivalkoskella.

Taivalkoskella järjestetään koskipujottelun ja koskicrossin SM-kilpailut 9-10. syyskuuta. Ennen kilpailuja järjestetään kaiken tasoisille koskimelojille pujottelun harjoitusleiri, jossa pääset kehittämään koskimelontataitojasi ja tutustumaan slalomiin. Leiri alkaa torstaina 7. syyskuuta ja jatkuu perjantaille 8.9.

Leirillä on tarkoitus opetalla koskipujottelun alkeita, niin että kaikilla osanottajilla olisi mahdollisuus osallistua viikonlopun kisoihin. Tämän lisäksi leiriläisille opetetaan perusteet tämän koskimelontalajin itsenäiseen harjoitteluun. Leirille voi osallistua omalla lasku-, half-slice tai luonnollisesti slalom-kajakilla. Taivalkoskella on muutama lainattava slalom-kajakki, joita leiriläiset voivat käyttää.

Lauantaina pujottelu SM-kisoissa on avoin sarja muovikajakilla kisoihin osallistuville. Tämä on virallisen SM-luokan lisäksi hyvä tapa kokeilla kilpailemista ensimmäistä kertaa.

Tervetuloa nauttimaan slalomin haasteista ja kehittämään taitojasi koskimelonnassa!

Ilmoittautuminen sunnuntaina 27.8. mennessä tai mahdollisimman nopeasti osoitteeseen iisamaenp@gmail.com. Muut tiedustelut leirin vetäjältä: Iisa Mäenpää (iisamaenp@gmail.com, 0400551491)

Leiri on maksuton ja osanottajat vastaavat itse omasta vakuutuksestaan. Melonta ja Soutuliiton lisenssi on tähän suositeltava tapa.