Suomi sisäsouti 13106 kilometriä

Ensimmäistä kertaa järjestetyn Suomi sisäsoutaa -viikon tavoitteena oli aktivoida suomalaisia keräämään kilometrejä soutamalla sisäsoutulaitteella. Tavoitteena oli sisäsoutaa vähintään saman verran kilometrejä kuin mitä Jari Saario souti yksin Atlantin yli eli 11800 kilometriä. Suomi sisäsoutaa -viikon ajalta ilmoitettiin 13106 kilometriä, joka yli 1300 kilometriä enemmän kuin tavoitteena oli.

Viikon aikana ilmoituksia tuli yli 500, joissa mukana oli yksittäisten sisäsoutajien ilmoituksia sekä soutuseurojen, työpaikkojen, kuntosalien sekä crossfit -salien keräämiä kilometrejä.

Sisäsoudun jatkaminen

Sisäsoudun aloittamisen helpottamiseksi on tehty Aloittajan opas, jonka videot löytyvät sisäsoutusivujen lisäksi myös Melonta- ja Soutuliiton Youtubesta. Sisäsoutua voi jatkaa omatoimisen harjoittelun lisäksi seurojen harjoituksissa ja spinningeissä. Soutuseurojen listaukseen tästä.

Kevään aikana kilpaillaan vielä SM-mitaleista 6000 metrillä 16.3. ja maratonilla 20.4. Kilpailujen lisäksi itseään voi haastaa Suomen ennätysten rikkomisen osalta. Lue lisää Suomen ennätyksiin liittyen täältä.