Kirkkoveneiden mestaruudet Tampereelle, pääkaupunkiseudulle ja Kouvolaan

8.7.2012 Yleinen

Sulkavan Suursouduissa ratkottiin lauantai-iltana kirkkoveneiden 60 kilometrin
Suomen mestaruudet.

Tamperelainen Takon Soutajat oli selvä voittaja miehissä ajalla 4.01.24. Hollolan Urheilijat -46 hävisi yli kolme minuuttia. Kolmas oli Mikkelin Soutajat.
Takon Paavo Salonen tutkaili maalissa pahoille rakoille hankautuneita käsiään.

– Tämä on tuttua puuhaa, Salonen kommentoi. Voitto alkoi ratketa noin 15 kilometrin jälkeen. – Hollola veti alussa kovaa, mutta heille liian kova alku kostautui. Vastatuuli vei meiltä mahdollisuuden neljän tunnin alitukseen. Loppu tultiin noin 15 kilometriä tunnissa. Aika helppo soutu meiltä. Meillä on paljon yksinsoudunkin kokemusta samassa veneessä, Salonen totesi.

Viime vuonna Takon Soutajat vei myös voiton kun kisattiin samalla MM-titteleistäkin. Tänä vuonna ei kisalla ollut MM-arvoa. Viime vuonna joukkueen nimi oli muodossa Takon Soutajat 3 ja tänä vuonna Takon Soutajat 2. Miksi näin? – Kunnioitamme Sulkavaa ja meidän veteraanisoutajia, että annamme eniten Sulkavalla soutaneille joukkueille ykkösjoukkueen arvon, Salonen taustoitti.

Naisten mestaruus meni pääkaupunkiseudulla vaikuttavalle Jouteleelle ajalla 4.23.44,2. Joukkueessa soutanut seuran puheenjohtaja Eeva Rahikka hehkui tyytyväisyyttä maalissa kun Mikkelin Soutajat kukistui toisena vuonna peräkkäin. Eroa jäi vajaa minuutti.

– Mikkeli hehkutti etukäteen voittoaan viime vuonna ja tänä vuonna sama juttu. Meille ei voitto ollut yllätys. Meillä on kokenut ja yhteen hyvin toimiva joukkue. Sekä tänä vuonna myös naisperämies. Mikkeli ei päässyt tuntumaan missään vaiheessa.

Sekasarjan voitto meni Kouvolan Soutajille viiden minuutin turvin ennen Vihtavuoren Pamausta. Kolmas oli Ikaalisten Soutajat. Kouvola hävisi naisten voittajalle Jouteleelle, sillä sen aika oli 4.24.28,3.