Ratamelonnan pohjoismaiden mestaruuskilpailut Tampereella 6.-7.8.2022

Ratamelonnan nuorten Pohjoismaiden mestaruuskilpailut melotaan Tampereella Kaukajärven melonta- ja soutustadionilla viikonloppuna 6.-7.8.2022. Kilpailuissa ottavat toisistaan mittaa Pohjoismaiden kärkimelojat alle 16-, 18-, ja 21-vuotiaiden ikäsarjoissa. Kilpailut käydään kajakkiyksiköillä, kajakkikaksikoiden, kajakkineliköillä, sekä 16-vuotiaiden viestissä.

Kilpailutapahtumiin osallistuu n. 250 urheilijaa ja valmentajaa Suomesta, Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta. Kilpailun järjestävinä seuroina toimivat Pirkka-Melojat ry ja Kangasalan Melojat ry yhteistyössä Suomen Melonta- ja Soutuliiton kanssa. Kilpailuratana toimii perinteikäs Kaukajärven melonta- ja souturata, jolla on järjestetty historiassa mm. useammat MM-kilpailut sekä PM-kilpailut niin melonnassa kuin soudussakin.

Kilpailutapahtumien aikataulu on seuraava:

• 200 m kilpailut lauantaina 6.8.2022 klo 9:00-12:00
  • 500 m kilpailut sunnuntaina 7.8.2022 klo 8:45-12:15
  • 1000 m kilpailut lauantaina 6.8.2022 klo 13:30-15:00 sekä sunnuntaina 7.8.2022 13:00-13:40
  • 16-vuotiaiden viesti lauantaina 6.8.2022 klo 15:30
  • 2500 m ja 5000 m kilpailut lauantaina 6.8.2022 16:00-17:30 sekä sunnuntaina 7.8.2022 klo 14:10-15:30

-Mahtavaa päästä kahden koronavuoden jälkeen järjestämään nämä kilpailut. Tapahtuma on peruttu tai siirretty kahtena peräkkäisenä vuonna koronarajoitusten vuoksi. Vihdoin nuoret pääsevät näyttämään kykynsä kotikentällä kovia kansainvälisiä kilpailijoita vastaan. Mukana kilpailemassa on molempien järjestävien seurojen nuoria ja tietysti parhaimmisto muualta Suomesta, sanoo kilpailun johtaja Pirkka-Melojat ry:n puheenjohtaja Harri Sairiala.

Lisätiedot

PM-joukkue: https://melontajasoutuliitto.fi/2022/ratamelonnan-pm-joukkue-valittu/

Kilpailujen www-sivut: https://nm.pirkkamelojat.fi/

• Sivuilta löytyy kilpailujen tarkka aikataulu, online tulokset, sekä linkki live-striimiin