Suomen melonta- ja soutuliitto jatkaa Kanoottiliiton jäsenyyttä ICF:ssa

20.11.2012 Melonta Soutu Yleinen

Kansainvälisen kanoottiliiton 34. konferenssi päättyi 17.11. Pietarissa Venäjällä. Suomen edustajana ICF:n ratavaliokunnassa jatkaa myös Vesisamoilijoita edustava Risto Lehtinen seuraavan olympiadin ajan 2013-2016. International Canoe Federation (ICF) puheenjohtajana jatkaa seuraavat neljä vuotta José P. Lopez Espanjasta.

Suomen Kanoottiliiton ja Soutuliiton yhdistymisen jälkeen toimintansa tämän vuoden alussa aloittanut Suomen melonta- ja soutuliitto hyväksyttiin ICF:n  jäseneksi Suomen Kanoottiliiton korvaavana jäsenenä. Kansainvälisessä kanoottiliitossa on nyt 158 jäsenmaata.

ICF:n ratamelonnan valiokunnassa toimivat olympiaadin ajan: puheenjohtajana Frank Garner (CAN) ja jäseninä Jens Kahl (GER), Risto Lehtinen (FIN), Elly Muller (NED) ja Siarhei Shablyka (BLR).

Vammaismelonta mukana Rio de Janeirossa

ICF:n ratavaliokunnan tehtävänä on kehittää olympialajia kaikissa maanosissa. Ratavaliokunta vastaa maailman cupien, eri ikäryhmien MM-kisojen, nuorten ja aikuisten olympiamelontojen järjestämisestä. Uutena vastuualueena paralympialaiset Rio de Janeirossa 2016. Vammaismelonta on ensimmäistä kertaa mukana paralympialaisissa. Special Olympics -melontakilpailut eivät sen sijaan kuulu ICF:n vastuualueeseen.