Ratamelojat viimeistelevät kuntonsa kotimaassa kohti kesän EM- ja MM-kisoja

10.6.2014 Yleinen

Ratamelonnan maajoukkue jatkaa harjoittelua kohti kesän EM- ja MM-kisoja kotimaassa. Parhaillaan joukkue leireilee kotimaan tukikohdassaan Kisakallion Urheiluopistolla. Valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen katsoi liiton järjestämässä mediatilaisuudessa hyvillä mielin nuoren joukkueen kevään maailmancupin kisoissa ylläpitämään tasoon.

– Seitsemän nuorta urheilijaa, joiden keski-ikä on noin 20 vuotta, ovat pystyneet kilpailemaan kevään maailmancupissa ja vielä hyvällä tasolla, joten sitä pelättyä tasonpudotusta ei ole tullut Anne Rikalan uran päättymisen jälkeenkään, vaan olemme pystyneet nostamaan uusia urheilijoita kärkitason tuntumaan, totesi Pitkänen.

Urheilijat tietävät työtä olevan vielä maailman ihan terävimmän kärjen saavuttamiseksi. – Kaikilla osa-aluiella pitää vielä petrata kärjen saavuttamiseksi, totesi Suomen ykkösmelojaksi noussut Miika Dietrich. Myös maailmancupissa menestynyt kaksikko Hakala – Nykänen myönsivät, että petrattavaa vielä riittää, jotta aivan kärkikahinoihin on asiaa.

Valmennuksellisesti ratamelonta on saanut uusia tuulia naapurimaasta, kun olympiavoittaja Susanne Gunnarsson aloitti keväällä liiton valmentajana yhteistyössä Tampereen Urheiluakatemian kanssa. Susanne otti mielellään vastaan haasteen, jota hänelle tarjottiin. – Suomen joukkue on nuori, mutta potentiaalinen. Joukkueen parissa on mukava tehdä työtä ja sitä työtä huipulle pääsemiseksi on myös tehtävä, totesi Gunnarsson.

Suomalaismelojien kansainvälinen kilpailukalenteri 2014

11.-13.7.2014 EM-kilpailut, Brandenburg