Seuratoimijoita palkittu

24.11.2014 Liitto

Liiton syyskokouksessa palkittiin ansioituneita vapaaehtoistoimijoita. Vuoden 2014 parhaasta nuorisoseuratoiminnasta palkittiin Lohjan Seudun Soutajat.
Parhaasta nuorisotoimihenkilötyöstä palkittiin Netta Malinen Tampereen Vihurista ja vuoden 2014 parhaasta vapaaehtoistoiminnasta Paula Jäntti Meloja ry:stä.

Palkittujen perustelut:

Lohjan Seudun Soutajat panosti merkittävästi Kotiratasoutuun v. 2014. Seura soudatti kaikkiaan 729 oppilasta kahdeksassa koulussa. Soutusuorituksia kertyi yhteensä n. 850 ja yhteen-laskettuja kilometrejä yli 400. Lohjen Seudun Soutajat teki yhteistyötä Lohjan kaupungin kanssa ja keräsi Kotiratasoudun finaaliin menestyksekkäät joukkueet. Toiminnallaan seura sai runsaasti uusia nuoria lajin pariin.

Tampereen Vihuri on kolmen vuoden ajan lisännyt panostustaan nuorisotyöhön. Netta on toiminut kesäisin melontakoulun ohjaajana, sekä jatkanut toimintaa talvikaudella. Netta on ollut nuorille tärkeä esimerkki ja esikuva. Netan innostus ja energia nuorisotyössä on kantanut hedelmää ja mahdollistanut nuorten laadukkaan ympärivuotisen harjoittelemisen.

Paula Jäntti on ollut mukana perustamassa Meloja -seuraa Lahteen marraskuussa 2011. Kolmessa vuodessa seura on saanut 140 jäsentä ja seura on kehittänyt monipuolisen toiminnan sekä lapsille että aikuisille. Tässä toiminnassa Paula Jäntillä on ollut keskeinen rooli. Hän on toiminut hienona esimerkkinä ja positiivisella luonteellana ollut mukana luomassa seuraan hyvää yhteishenkeä ja iloista ilmapiiriä.

Palkiut valitsi Harraste-, nuoriso- ja tapahtumaaliokunta.