Dietrich melonnan MM-kisojen päätösmatkan 17.

23.8.2015 Melonta Yleinen

Dietrich melonnan MM-kisojen päätösmatkan 17.

Suomalaisten viimeisestä suorituksesta ratamelonnan MM-kilpailuissa Milanossa vastannut Miika Dietrich sijoittui 17. sijalle miesten kajakkiyksikköjen 5000 metrin matkalla. Voiton vei yksikkömelonnan moninkertainen olympia- ja MM-mitalisti Australian Kenny Wallace, jolle Dietrich jäi minuutin ja 43 sekuntia. 24-vuotiaalle turkulaismelojalle sijoitus on uran toisiksi paras MM-tasolla. Viime vuonna hän oli 14. Moskovan MM-kisojen 500 metrin matkalla.

Dietrich saaliisti kisassa koko joukon päänahkoja, sillä yhteensä MM-kisat päättäneelle pitkälle matkalle lähti 39 miestä. Hänen taakseen jäivät mm. Venäjän 10 arvokisamitalin Anton Ryakhov, Argentiinan tällä matkalla MM-hopeaa vuonna 2013 melonut Daniel Dal Bo ja Unkarin alle 23-vuotiaiden maailmanmestari Benjamin Ceiner.

Tulokset miehet K1 5000m
1. Kenny Wallace AUS  19:54.46
2. Max Hoff GER  19:57.57
3. Aleh Yurenia BLR  20:11.91