Dietrich B-finaaliin ja Vettanen C-finaaliin melonnan maailmancupissa Duisburgissa

21.5.2016 Melonta Yleinen

Suomen Melonta- ja Soutuliiton tiedote 21.5.

Dietrich B-finaaliin ja Vettanen C-finaaliin Duisburgissa melonnan maailmancupin osakilpailussa

Melonnan viimeinen olympiakarsintakilpailu päättyi torstaina, mutta suomalaismelojien kausi jatkuu maailmancupin osakilpailulla Duisburgissa 20.-22.5.  Mukana on melojia 62 maasta. Maailmancupissa jokaisella maalla saa olla kisassa mukana kaksi edustajaa, joten kilpailut ovat varsin kovatasoiset.

Miika Dietrich aloitti yksikön 500 metrin kilpailun hyvällä alkuerävedolla. Hän sijoittui alkuerässään kolmannessa ja eteni välieriin. Myös välierässä Dietrich taisteli hyvin A-finaalipaikasta, mutta jäi niukasti erän neljänneksi jääden alle 0,5 sekuntia A-finaalista. Dietrich jatkaa kilpailua sunnuntain B-finaalissa. B-finaalissa ratkotaan sijoitukset 10.-18.

Miesten yksikön 200 metrillä Niklas Vettanen meloi erinomaisen alkuerän. Hän oli eränsä toinen jääden vain 0,029 sekuntia erävoitosta ja meloi matkan ensimmäistä kertaa virallisessa kilpailussa alle 35 sekunnin. Välierässä Vettanen oli kovassa seurassa, vierellään mm. hallitseva maailmanmestari Kanadan Mark De Jonge. Vettanen jäi hienoisesti startissa, mutta sijoittui kuitenkin eränsä seitsemänneksi ja jatkaa kilpailuja huomenna C-finaalissa.

”Niklaksen alkuerä oli varmasti hänen uransa tähän mennessä paras kilpailuveto. Hienoa huomata, että Niklas pystyy onnistuessaan haastamaan maailman kärkinimiä. Välierässä tuli hieman yliyrittämistä, mutta kaikkinensa hyvä päivä Niklakselta. Miika Dietrich onnistui tänään 500 metrillä tekemään ehjät kisasuoritukset”, analysoi päivän suorituksia melonnan valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen.

Sunnuntaina Miika Dietrich yksikön 500 metrin B-finaalissa klo 11.33, Niklas Vettanen yksikön 200 metrin C-finaalissa klo 9.30.

Tulokset:

Melonnan maailmancup, Duisburg:
K1, 500 m:
Alkuerä 2/4: 1) Jan Sterba Tsekki 1.40,509…3) Miika Dietrich Suomi 1.41,414 (alkuerien 6 parasta välieriin)
Välierät, erä 3: 1) Radek Slouf Tsekki 1.39,451… 4) Miika Dietrich Suomi 1.40,615 (3 parasta A-finaaliin, Dietrich B-finaaliin)

K1, 200m:
Alkuerä 5/7: 1) Peter Menning Ruotsi 34,904, 2) Niklas Vettanen Suomi 34,933 (alkuerien 5 parasta välieriin)
Välierät, erä 2: 1) Aleksejs Rumjancevs Latvia 34,587…. 7) Niklas Vettanen Suomi 35,948 (Vettanen C-finaaliin)

Tulokset: http://results.imas-sport.com/kanuduisburg/regatta.php?competition=wettkampf_142

Ratamelojien urheilijaprofiilit: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/ratamelonnan-valmennusryhmatoimi/urheilijaprofiilit/

Lisätietoja:
Ratamelonnan valmennuspäällikkö Petteri Pitkänen  +358 400 355 523