Niklas Vettanen A-finaalin seitsemäs ratamelonnan A23v. MM- kilpailuissa Minskissä.

TIEDOTE  31.07.2016

SUOMEN MELONTA- JA SOUTULIITTO

Koko kilpailukauden vahvasti melonut Niklas Vettanen onnistui A23v. MM- melonnoissa saavuttamaan A-finaalipaikan, ja meloi finaalissa seitsemänneksi.

Finaalisuoritus on Vettaselta hyvä, mutta kilpailu on erittäin tasaväkinen ja kovasta loppuvedosta tunnettu Vettanen ei pysty nousemaan pieneen vastatuuleen käydyssä kilpailussa mitaleille. Aikaeroa pronssiin jää noin seitsemän kymmenysosasekuntia.

”Teknillisesti ihan hyvä veto tänään, mutta tiedossa oli että erittäin lujaa pitää mennä jos mitaleille haluaa. Ehkä itselläni kuitenkin paras terä oli jo syöty olympiakarsintojen, maailmancuppien ja senioreiden EM:ien myötä, ainakin tunne on että pitkä kausi painaa jo, ja kun pääpainopiste on ollut vahvasti noissa seniorikilpailuissa niin täällä joutui kyllä ottamaan sitten taas takkiin useammalta kaverilta jonka olen aikaisemmin kaudella voittanut noissa senioritason kilpailuissa.”  Vettanen kertoo finaalisuorituksen jälkeen.

Minsk, A23v. MM A-finaali:
K1 200 m: 1) Balazs Birkas, HUN 35.278 2) Oleg Gusev RUS 35.986, 3) Carlos Aravelo ESP, 36.126 ….7) Niklas Vettanen, Suomi 36.849

Tulospalvelu: http://canoeminsk2016.by/en/results/#232

Ratamelojien urheilijaprofiilit: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/ratamelonnan-valmennusryhmatoimi/urheilijaprofiilit/

Ratamelojien julkaisuvapaat kuvat: https://drive.google.com/open?id=0B9jtDHkh4NAhSm41VzlJdnFWNDg

Ratamelontamaajoukkueen facebook-sivut: https://www.facebook.com/Kayak-Team-Finland-Ratamelontamaajoukkue-548688661828734/

Lisätietoja ja urheilijahaastattelut:
Ratamelonnan valmennuspäällikkö, Petteri Pitkänen +358 400 355 523