Poolon maajoukkueet Saksassa hakemassa suuntaa kauden harjoitteluun

19.5.2016 Yleinen

Suomen naisten ja miesten maajoukkueet saivat Saksassa pelatun turnauksen päätökseen maanantaina. Naiset sijoittuvat sijalle 15. ja miehet 1. divisioonan viimeiseksi. Saksan Essenissä pelattu turnaus on maailman suurin kanoottipooloturnaus, jos sitä mitataan otteluiden määrällä. Pelejä pelattiin tänä vuonna n. 450. Turnauksen voiton miesten sarjassa saavutti kotijoukkue KRM Essen ja naisten sarjan voittoon taisteli Göttinger PC.

Suomen maajoukkueet olivat hakemassa turnauksesta kokemusta. ”Euroopan taso on todella kova ja suomalaiset joukkueet selvisivät turnauksesta hyvin. Miehet osallistuivat tällä kertaa ensimmäistä kertaa ykkösdivariin ja saivat todella kovia joukkueita vastaansa. Lähdimme hakemaan parannusta viime vuoden ongelmakohtiin kuten toisen erän laantumiseen sekä kurinalaisuuteen, ja niissä onnistuimme”, päävalmentaja Antti Löppönen veti yhteen turnauksen antia.

Suomen miehet osallistuvat loppukesästä kanoottipoolon MM-kisoihin. Turnauksen edustusjoukkue valitaan toukokuun lopulla. ”Joukkueen valinnan selvittyä aloitamme valmistautumisen turnaukseen. Ohjelma on jaettu kolmeen osaan. Ensin kehitämme yksilötaidot huippuunsa, jonka jälkeen keskitymme taktisiin harjoituksiin. Viimeiseksi keskitymme pelikovuteen ja henkisiin asioihin”, Löppönen kertoo.

Voit seurata miesten ja naisten maajoukkueen matkaa facebookissa https://www.facebook.com/Kanoottipoolo/.

Lisää tietoa maajoukkuetoiminnasta löydät täältä.

Kanoottipooloilijoita muistutetaan liittymään myös Kanoottipoolo Suomi -ryhmään, joka toimii avoimena keskustelu- ja tiedotusalustana. Siellä tullaan myös ilmoittamaan tämän kesän avoimista maajoukkueharjoituksista kesän mittaan. Ryhmän löydät tästä linkistä (https://www.facebook.com/groups/231117107054247/)