Avokanoottimelonta tutuksi -tapahtuma 8.-9.9.2018

24.8.2018 Liitto Melonta

Onko sinulla mökillä vähälle käytölle jäänyt avokanootti? Haluatko varmuutta kanoottiretken melontaan? Arveluttavatko tuuli ja aallot?

Avokanoottimelonta tutuksi -tapahtuma on juuri sinulle. Kokeneet kouluttajamme opastavat sinut harrastuksen alkuun ja auttavat sinua löytämään sujuvamman, varmemman ja turvallisemman melontatekniikan.

Tapahtumassa 1,5 tunnin koulutuspajoja eri teemoilla, kanoottimelonnan alkeista retkimelonnassa tarvittaviin tekniikoihin ja olosuhteiden salliessa myös tuulessa ja aallokossa melontaan. Ohjelmaa on myös yksikkömelojille.

Sunnuntaina teemme 10-20 km yhteisretken jonnekin pääkaupunkiseudun monista melontakohteista. Retkikohde päätetään tapahtuman yhteydessä sääolosuhteiden mukaan.

Aiempaa melontakokemusta avokanootilla ei tarvitse olla, mutta jonkinlainen melontakokemus vaikkapa kajakilla tai SUP-laudalla on avuksi. Ei haittaa, vaikka et kuuluisi melontaseuraan tai latuyhdistykseen, kaikki ovat tervetulleita. Uimataito on ainoa pääsyvaatimus. Huoltajan seurassa osallistumaan pääsevät myös lapset n. 12 ikävuodesta ylöspäin.

Oman kanootin ja muut varusteet voi tuoda mukanaan, mutta paikan päällä on mahdollisuus myös kanootin vuokraukseen. Varusteiksi riittävät sään mukainen, vesillä liikkumiseen soveltuva asu, vaihtovaatteet sekä ruokaa ja juomaa evääksi. Jos osallistut turvallisuuspajaan, ota mukaan myös uimiseen sopivat varusteet. Märkäpuku tai muu lämmittävä asu tuo mukavuutta.

Tapahtuman hinta on 30€ / hlö. Osallistumismaksu kattaa opetuksen ja opastuksen molempina päivinä. Ruokailut ja mahdollisen majoitukset osallistujat järjestävät omatoimisesti.
Kanootin vuokra on noin 20€ / viikonloppu. Huom! Maksu käteisellä.

Mukaan mahtuu 40 osalistujaa. Ilmoittautuminen päättyy 3.9. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kouluttajina toimivat Harri Hype’n, Maare Heinikoski, Tomi Kallio-Könnö, Ilkka Salmi ja Kari Hellström.

Lisätiedot:
Suomen Melonta- ja Soutuliiton avokanoottivastaava Kari Hellström 040 770 3658
Suomen Melonta- ja Soutuliiton harrastekoordinaattori Kai Lindqvist 050 511 3639

Tapahtumassa noudatetaan Suomen melontaturvallisuuden neuvotelukunnan melonnan turvallisuusohjetta:
Osallistujat eivät ole vakuutettuja järjestäjän toimesta.

Tapahtumapaikkana on Espoon Eskimoiden kanoottivaja, Rullaniementie 8, Espoo

Ilmoittautumiset tästä linkistä.

Alustava ohjelma

lauantai 8.9