Ratamelonnan suurleirillä mukana myös Special Olympics -melojat

12.7.2018 Melonta Yleinen

Urheillessa – kuten kaikkialla muuallakin elämässä – me olemme samaa jengiä

Suomessa on noin 2000 kehitysvammaista urheilijaa, jotka kilpailevat aktiivisesti ja harrastajia seuroissa on vielä enemmän.

Ratamelonnan suurleirillä Kisakallion urheiluopistolla 9.-13.7.2018 mukana on ratamelonnan urheilijoita aina nuorimmista 10-vuotiaista maajoukkuemelojiin asti. Mukana on myös Special Olympics -melojat.

Suurleirin tunnelmiin pääset tutustumaan https://www.facebook.com/melontajasoutuliitto/videos/1853003594743172/ .

Suomen Melonta- ja Soutuliitto on mukana #SamassaJengissä -kampanjassa. #SamassaJengissä on Special Olympics Finlandin kampanja, jossa tuodaan esille – suorastaan juhlistetaan – sitä, että urheillessa, kuten kaikkialla muuallakin elämässä, me kaikki olemme samaa jengiä.

Kolme melojaa mukana vuoden 2019 Special Olympics -kesämaailmankisoissa

Special Olympics Finland on osa kansainvälistä Special Olympics -järjestöä, joka organisoi ympärivuotista urheilutoimintaa kehitysvammaisille henkilöille. Suomessa toiminnasta vastaa Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry, jonka yhteydessä Special Olympics Finland toimii. Suomessa Special Olympics -urheilijoita on jo yli 20 lajissa.

Suomen 71 urheilijan joukkue, Sisujengi, valmistautuu maaliskuussa 2019 Abu Dhabissa järjestettäviin Special Olympics -kesämaailmankisoihin. Special Olympics Finland rohkaisee kaikkia mukaan kannustamaan näitä hienoja urheilijoita ja kulkemaan heidän mukanaan matkalla kohti elämän yhdestä suurista kohokohdista.

Mukana maaliskuussa 2019 Abu Dhabissa on kolme melojaa: Minna Palonen ja Mikko Kivikko Hämeenlinnasta ja Anni Aalto Tampereelta. Valmentajina toimivat Janne Piitulainen ja Virpi Remahl.

Kokonaisuudessaan Suomen joukkueen urheilijat löytyvät tästä:

Lähde: Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta ry, https://www.vammaisurheilu.fi/special-olympics/mika-on-special-olympics