Robert Ven välieriin Luzernin maailmancupissa

13.7.2018 Yleinen

Robert Ven vastasi parhaasta suomalaissuorituksesta soudun maailmancupissa Luzernissa, kun hän ylsi miesten yksikössä välieriin. Se oli Venille maailmancupissa kauden ensimmäinen välieräpaikka.

Hänellä oli vahva päivä, sillä hän oli alkueränsä ykkönen ja puolivälieränsä kolmas.

– Hyvä päivä, ja tuntuu hyvältä olla taas semeissä. Nyt palautumaan ja katse huomiseen. Olen tehnyt pari pientä muutosta viime maailmancupin jälkeen ja pitänyt vähän kevyemmän jakson. Tuntuu, että se on auttanut kisavauhtiin, Ven sanoi.

Välierä soudetaan lauantaina iltapäivällä.

Muista suomalaisista Joonas Petäjäniemi ylsi miesten kevyessä yksikössä D-finaaliin, Olli-Pekka Karppinen ja Joel Naukkarinen miesten kaksikossa C-finaaliin ja Juho-Pekka Petäjäniemi ja Kasper Hirvilampi miesten kevyessä pariairokaksikossa C-finaaliin.

Karppinen souti kansainvälisellä tasolla ensimmäisen kilpailunsa.

– Alkukilpailu meni hyvin rennosti ja kokeilimme hieman vauhtia iltaa ajatellen. Illalla emme saaneet soutua kulkemaan yhteen, joka hidasti vauhtia selvästi. Jokaisesta vedosta olemme saaneet tärkeää kokemusta, Karppinen näki.

Samaa tuumi Naukkarinen:

– Tänään ei soutu osunut yhteen, mutta ensikertalaiskaksikkona ihan hyvistä sijoista kamppaillaan. Nyt ollaan OP:n kanssa kuukausi vedetty, ja MM-kisoihin mennessä ehtii ainakin kolminkertaistaa yhteiset kilometrit, mikä tulee näkymään vauhdissa.

Kasper Hirvilampi piti omalta osaltaan kaksikkonsa päivää hyvänä. Syystäkin, sillä vaikkei välieräpaikkaa vielä tullut, vauhti on parantunut ja kärkeä on saatu kiinni. Hän luottaa projektin etenemiseen täysin, sillä todella kilpaillussa veneluokassa pienistä asioista eroa tulee paljon.

– Keräily oli hyvä veto ja suunta on selvästi oikea kaventuneen eron perusteella. Aikalailla maksimaalinen veto tähän paikkaan. Keräilyssä ainoana isona asiana silmiin pistää ensimmäinen tonni, joka olisi saanut olla rohkeampi. Toinen tonni meillä tulee hyvin ja lähdemme huomenna parantamaan ensimmäistä puoliskoa kisasta ja taistelemaan sijoituksista, Hirvilampi sanoi.

Tyytyväinen kulkuun oli myös Petäjäniemi.

– Iltapäivällä vedettiin urku auki loppuun asti. Teknisesti ja fyysisesti tuli tosi hyvin, ja vaikka jäätiin erässä viimeiseksi, pienellä tuurilla kun oltaisiin oltu toisessa erässä, olisi semifinaalipaikkakin ollut vain muutaman sekunnin päässä. Huomenna lähdetään soutamaan C-Finaalin voitosta, Petäjäniemi sanoo.

Tulossivu