Polet ja miesten kaksikko välieriin MM-Szegedissä, Mäntynen karsiutui finaaleista

23.8.2019 Yleinen

Pauliina Polet eteni kajakkiyksiköiden 500 metrillä alkueränsä kakkosena jatkoon. (kuva: Heidi Lehikoinen)
Jeremy Hakala ja Miika Nykänen etenivät kajakkikaksikoiden 1000 metrillä välieriin (kuva: Heidi Lehikoinen)
Joona Mäntynen oli tyytyväinen suoritukseensa kajakkiyksiköiden 200 metrillä, vaikkei tie tällä kertaa vienyt finaaleihin. (kuva: Heidi Lehikoinen)

Naisten kajakkiyksiköiden 500 metrillä Pauliina Polet oli alkueränsä toinen ja jatkaa lauantaina välierissä. Miesten kajakkikaksikoiden 1000 metrillä Jeremy Hakala ja Miika Nykänen olivat alkueränsä viidensiä ja selviytyivät myös välieriin, jotka kilpaillaan lauantaina.

Polet oli alkueränsä jälkeen hyvillä mielin.

–  Ihan hyvä veto. Jonkun verran on parannettavaa huomiselle, mutta tein sen mikä oli tavoite eli hyvä sija alkuerästä. Kropassa on tosi hyvä olo, mutta tosi kovassa myötätuulessa tuntui, että on vaikeaa saada pitoa veteen. Pieni jämäkkyys lisää huomiselle, Polet sanoi.

Lauantaina Polet meloo aamulla Netta Malisen kanssa kajakkikaksikoiden 500 metrillä B-finaalissa. Hakala ja Nykänen kuuluivat torstaina alkueristä välieriin edenneeseen miesten nelikköön ja jatkoivat hyvin myös kaksikolla.

– Alku oli hyvä, saimme hyvän startin ja ensimmäinen 250 metriä tuli kohtalaisen hyvin. Sen jälkeen vähän laskimme matkavauhdin liian matalaksi, sen myötä jouduimme vähän naapurin aaltoon puolen matkan jälkeen. Mukana vietävää on startti ja hyvä kiihdytys, välierässä on vaan 300:lta 700:lle painettava aika paljon kovempaa, vähän uhkarohkeastikin vedettävä, Hakala sanoi.

– Sinällään tuossa oli hyvää, että alkukiihdytys ja alkupuolisko olivat meiltä hyvää melontaa, sillä se on ollut meillä aikaisempina vuosina kehityskohde ja akilleen kantapää. Siinä mielessä olemme oikeita asioita tehneet viimeisen vuoden aikana ja oikeissa asioissa menneet eteenpäin, Nykänen sanoi.

Joona Mäntynen ei yltänyt A-, B- tai C-finaaliin kajakkiyksiköiden 200 metrillä. Mäntynen oli välierässään kahdeksas.

– Ihan hyvä veto, toki ei yhtä nopea keli kuin alkuerässä. Kokeilimme vähän erilaista tekniikkaa: haettiin enemmän liikkeen kautta, ensin hyvä liike ja sen jälkeen voimaa peliin. Se toimi ihan selkeästi. Ihan tyytyväinen voi olla tuohon, Mäntynen sanoi.