Vanajaveden Vesikoille lasten ja nuorten toiminnan Tähtimerkki

27.11.2021 Nuoriso Yleinen

Vanajaveden Vesikoille on myönnetty nuorten toiminnan Tähtiseura-laatumerkki.

Tähtimerkki on lupaus laadusta. Tähtimerkin saaneessa seurassa toimitaan vastuullisesti, kuunnellaan ja kannustetaan osallistujia, reagoidaan ympärillä tapahtuviin muutoksiin, toimitaan modernisti ja vaikutetaan toimintaympäristöön.​ Tähtiseurassa jokainen voi urheilla ja liikkua ja kehittyä omalla tasollaan kohti omia tavoitteitaan.

Vanajaveden Vesikot päätti vuonna 2018 silloisen puheenjohtajan Pirre Lammen ohjastamana lähteä mukaan Tähtiseura -laatuohjelmaan. Seurassa on siitä lähtien tehty määrätietoisesti töitä kehittymisen eteen. Esimerkkeinä kehitysaskeleista voidaan mainita vaikka seuraan palkattu seurakehittäjä, valmennuslinjaus ja uudet verkkosivut. Työn tuloksena Vesikkolinnan seinälle Hämeenlinnaan kiinnitetään Tähtimerkki.

Tähtiseura-ohjelma on Olympiakomitean, lajiliittojen ja aluejärjestöjen yhteinen laatuohjelma, joka tukee suomalaisen urheilun keskeistä vahvuutta: seuratoimintaa.​ Ohjelma tarjoaa seuroille erilaisia työkaluja ja asiantuntijoiden apua seuran itsearviointiin ja auditointiin sekä helppokäyttöisen Tähtiseura-verkkopalvelun Suomisportissa.

Onnea Vanajaveden Vesikoille!

Lisätietoja tähtiseura laatuohjelmasra