Freestylemelonnan MM-kilpailut jatkuvat Nottinghamissa

Naisten alkuerät melottu Freestylemelonnan MM-kilpailuissa Nottinghamissa. Iia Vuorenpäältä kaksi hyvää suoritusta ja tuloksena 29. sija.

Freestylemelonnan MM-kilpailujen kolmas kilpailupäivä on takana. Tänään oli vuorossa naisten K1 alkuerät. Tällä kaudella junioreista naisten sarjaan siirtynyt Iia Vuorenpää meloi kaksi hyvää suoritusta. Iian kokonaispisteet olivat 186,67. Jatkopaikkaan olisi vaadittu 300 pistettä tänään. Puolivälieräpaikkaa ei siis tullut, mutta hieno avaus naisten sarjaan kuitenkin.

Iia kommentoi tuoreeltaan suorituksiaan hieman harmissaan, ettei saanut kumpaankaan runiin Space Godzillaa, eli kierteistä volttia tehtyä. Voltit sitä vastoin tuli molempiin runeihin. Kisapaikan haastavuus tuli esille, kun naisten sarjassa useampi meloja jäi kokonaan vaille pisteitä.

Torstain tavoitteena paikat välieriin

Huomenna torstaina on taas jännittävä päivä edessä, kun kolme suomalaista meloo jatkopaikoista. Juniorimiesten sarjassa Onni Eronen ja Turkka Mutikainen aloittavat kisansa alkuerissä ja Visa Rahkola meloo miesten puolivälierässä. Onnin ja Turkan treenit ovat menneet mukavasti, ja fiilis on korkealla. Juniorimiehissä ei tule puolivälieriä, joten 31 melojan joukosta on selvitettävä tiensä 10 parhaan joukkoon välieriin, jos haluaa jatkaa melomista perjantaina. Molemmilla meidän edustajilla on siihen mahdollisuudet. Visa sitä vastoin on jo 20 parhaan joukossa, ja taistelee huomenna pääsystä välieriin miehissä. Visalla on tähän kaikki eväät olemassa, mutta seura on kovaa ja 10 joukkoon pääseminen tulee vaatimaan onnistumista.

Suomalaisten aikataulut torstaina 30.6.:

• Turkka Mutikainen meloo juniorien toisessa alkuerässä, joka alkaa 9:25 paikallista aikaa, eli 11:25 Suomen aikaa.
  • Onni Eronen meloo heti Turkan perään kolmannessa alkuerässä, joka alkaa klo 9:50 paikallista aikaa, 11:50 Suomen aikaa
  • Visa Rahkolan suoritus on vuorossa miesten puolivälierien 2. erässä, joka alkaa 16:10, 18:10 Suomen aikaa

Kaikki livestriimit ja myös vanhemmat nauhoitteet löytyvät Planet Canoen YouTube-kanavalta: https://www.youtube.com/c/PlanetCanoe

Lähtölistat alkuaikoineen ja tulospalvelun löydät täältä: https://www.conersys.online/Results/Schedule?chid=99004&session=30%2F06%2F2022