Hallitustiedote 12/2023

20.10.2023 Liitto Seuroille Yleinen

Suomen Melonta- ja Soutuliiton hallitus piti vuoden 12. kokouksensa hybridinä tiistaina 17.10.2023. Kaikki hallituksen jäsenet olivat paikalla. Kokouksessa oli mukana myös ensimmäistä kertaa liiton toiminnanjohtajana 2.10. aloittanut Juho Allonen, jonka perehdytys on hyvässä vauhdissa.

Hallitus käsitteli syyskokouksen valmistelun tilannetta sääntömääräisten asioiden, toimintasuunnitelman, budjetin ja strategian toimenpidesuunnitelman osalta sekä hyväksyi toimintasääntöjen muutosesityksen, joka ensisijaisesti tähtää henkilöjäsenyyden mahdollistamiseen. Valmistelujen todettiin olevan hyvässä vaiheessa 18.11. Helsingissä pidettävää kokousta varten.

Kokouksessa todettiin myös erovuoroiset hallituksen jäsenet ja päätettiin avata uusien hallituksen jäsenten haku. Lisätietoa aiheesta löytyy TÄÄLTÄ.

Hallitus käsitteli myös Pirkan soutuun liittyvän oikaisuvaatimuksen. Lisäksi hyväksyttiin esitys uusiksi yleisiksi kilpailusäännöiksi.

Liiton talouden todettiin olevan hyvässä tilassa.

Muissa asioissa käsiteltiin coastal-soudun beach sprintin olympiapaikan merkitystä ja mahdollisia vaikutuksia. Liitto on avannut keskustelun aiheesta myös Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön suuntaan. Hallitus piti olympiastatusta hienona asiana coastalille. Kokouksessa todettiin Onni Erosen saavuttaneen upeasti liiton kautta aikain ensimmäinen MM-mitali (hopea) freestylemelonnassa. Lisäksi Anni Mykkänen ja Visa Rahkola saavuttivat hienot välieräpaikat. Hallitus käsitteli myös huippu-urheiluvaliokunnan (HUV) puheenjohtajan vaihdoksen. HUV:n puheenjohtajana jatkaa varapuheenjohtajana toiminut Tomi Nieminen. Hallitus totesi myös, että HUV kaipaa lisää soudun asiantuntijoita jäseniksi. Soudun asiantuntijoita pyritään kartoittamaan HUV:hen olympiasoudun jaoston kautta. HUV-jäsenhakemuksia voi laittaa toimisto@smsl.fi.

Hallitus pitää seuraavaksi sähköpostikokouksen lokakuun lopulla, jossa mm. hyväksytään loput syyskokoukselle esitettävät asiat ja kokouksen materiaalit.

Lisätiedot:
puheenjohtaja Minna Kantsila, puh. 050 337 3034, minna.kantsila@smsl.fi