Yhteispohjoismaalainen vastinepyyntö ICF:lle ja ECA:lle

Pohjoismaat ovat lähettäneet maanantaina 12.6.2023 yhteisen vastinepyynnön ICF:lle ja ECA:lle liittyen venäläisten ja valkovenäläisten osallistumiseen neutraaleina urheilijoina melonnan kansainväliseen kilpailutoimintaan. Mukana vastinepyynnössä ovat Tanska, Ruotsi, Norja ja Suomi. “Vastinepyynnön sisältö on samanlainen kuin perjantaina lähetetyssä kansainvälisen Soutuliiton vastinepyynnössä, koska kaikki kansainväliset lajiliitot perustelevat Venäjän ja Valko-Venäjän mukaantuloa KOK:n päätökseen nojautuen. Teemme koko ajan yhteistyötä ministeriön sekä Suomen Olympiakomitean kanssa”, sanoo toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Liitto tiedottaa kansainvälisiin kilpailuihin valittuja urheilijoita saamistaan vastauksista sekä muista linjauksista mahdollisimman pian.

Lisätietoja: toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö, eerika.laalo-haikio@smsl.fi, puh. 040 593 2487.