Hallitustiedote 1/2024

Melonta- ja Soutuliiton hallitus piti vuoden ensimmäisen kokouksensa 16.1. Sporttitalolla.

Kokoukseen oli kutsuttu mukaan myös ratamelonnan ja olympiasoudun valmennuspäälliköt Petteri Pitkänen ja Ilona Hiltunen, jotka kävivät läpi lajiensa nykytilaa, toiminnan kehityskohteita, tavoitteita sekä omia näkemyksiään liiton huippu-urheilustrategiaan liittyen. Huippu-urheilun strategiatyötä tullaan jatkamaan kevään aikana eteenpäin yhteistyössä hallituksen, HUV:n ja asiantuntijaryhmien kanssa. Hallitus pitää seuraavan strategiapäivän yhdessä HUV:n kanssa 11.2.

Toiminnanjohtaja esitteli liiton viime vuoden tuloslaskelman ennustetta ja sen todettiin todettiin painuvan todennäköisesti hieman tappiolle. Liiton taloustilanne on tästä huolimatta hyvä.

Päätösasioissa hallituksen varapuheenjohtajiksi valittiin Jyri Hämäläinen ja Matti Jääskeläinen. Puheenjohtajisto ja toiminnanjohtaja muodostavat työvaliokunnan. Hallitus vahvisti myös valiokuntien sekä jaostojen kokoonpanot ja päivitetyt tiedot löytyvät TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ. Coastal-jaoston kokoonpano vahvistetaan hallituksen seuraavassa kokouksessa.

Muissa asioissa keskusteltiin Tampereen keskittämistyön tilanteesta, liiton hallinto-ohjeen päivittämisestä sekä liiton yhteistyökumppaneista. Hallitus päätti myös, että kevätkokous järjestetään 20.4. Helsingissä ja syyskokous ja SMSL-gaala 16.11. Tampereella.

Hallitus pitää seuraavan kokouksensa 11.2.

Lisätiedot:

puheenjohtaja Minna Kantsila, puh. 050 337 3034, minna.kantsila@smsl.fi