Järjestäjähaku sisäsoudun SM-kilpailuille kaudelle 2025

Suomen Melonta- ja Soutuliiton jäsenseurat voivat hakea järjestettäväksi kauden 2025 sisäsoudun SM-kilpailuja (SM-kilpailuluokka ja Finnish Open kilpailuluokka). Haettavat kilpailut ja ajankohdat ovat:

• Sprinttimatka 500 m, 14.12.2024
  • Lyhyt matka 2000 m / nuoret 14 v ja 16 v 1000 m / joukkuekilpailut, 25.1.2025 (1.2. mahdollinen jos Alpha Race sattuu osumaan päällekkäin)
  • Normaalimatka 6 km, 15.3.2025 tai 22.3.2025
  • Maratonmatkat, 26.4.2025

Kilpailuajankohdat on pyritty sisäsoutujaoston taholta määrittämään siten, että ne mahdollistaisivat myös osallistumisen kansainvälisiin (MM-, EM-, Alfa-race ja Nordic kisat) sisäsoutukilpailuihin.

Hakemus on tehtävä erillisellä sisäsoutujaoston vahvistamalla lomakkeella. Lomakkeesta tai sen liitteestä tullee käydä ilmi mm seuraavat asiat:

• Mitä kilpailua ensisijaisesti haetaan
  • Kilpailupäivä(t)
  • Kilpailupaikka ja paikkakunta
  • Matka (500 m, 2000 m /1000 m, 6 km ja maratonmatkat)
  • Kilpailumuoto (Live, Online, Hybridi)
  • Kilpailujen järjestäjäorganisaatio (kuvaus organisaatiosta)
  • Osallistumismaksu (sisältää sisäsoutuliigan liigamaksun)
  • Kisajärjestäjällä mahdollisuus hakea kisaa 2-vuotiseksi eli vuosille 2025 ja 2026 (optio seuraavalle vuodelle)
  • Kilpailunjärjestäjien vakuutus siitä, että kilpailun järjestäjät noudattavat tapahtumassa Suomen lakia, SUEK:in sääntöjä, Melonta- ja Soutuliiton kilpailusääntöjä ja sisäsoudun teknisiä sääntöjä

Lomake kilpailujen hakemiseen:

Kilpailumuotojen määrittelyt:

• Live tarkoittaa paikan päällä tapahtuvaa kisaa. Joukkuekisojen järjestäminen online tai hybridi muotoisesti haastavaa.
  • Online tarkoittaa kisaa, jossa käytetään Concept2 ErgRace tai TimeTeam tai vastaavaa ohjelmistoa, jossa sarjakohtaiset lähdöt tapahtuvat samanaikaisesti ja kisaa mahdollisuus seurata reaaliajassa. Seurat tai yhteisöt voivat tarjota hubeja, joissa online-kisaaminen tapahtuu
  • Hybridi tarkoittaa, että kisaan voi osallistua haluamastaan paikasta, mutta kisalaitteet eivät välttämättä ole kytketty online-kisaksi. Ergomaraton tai erilaiset haastekisat ovat tyypillisiä hybridi-kilpailuja

Melonta- ja Soutuliiton sisäsoutujaosto käsittelee anomukset ja päättää kisojen myöntämisestä.

Muista kilpailuista ja sisäsoututapahtumista jätetään tapahtumailmoitus liiton toimistoon ja ilmoitukset julkaistaan tapahtumakalenterissa.

Hakemukset tulee jättää 6.10.2024 mennessä sähköpostilla osoitteeseen juha.karttunen@mirosa.fi. Lisätietoja 040 555 3727.

Seuroja kannustetaan hakemaan kilpailujen järjestäjäksi. Hae rohkeasti kisoja!