Olympia- ja Coastal-soutujaosto yhdistetään

Liittohallitus on 12.3. kokouksessaan päättänyt, että olympia- ja coastal-soudussa kokeillaan yhdistetyn jaoston kautta toimimista. Jaostojen yhdistämistä puoltaa se, että suurin osa coastal-seuroista on myös olympiasoutuseuroja. Lajien kehitystoimissa nähdään paljon yhtäläisyyksiä mm. uusien harrastajien rekrytoinnissa ja valmentajien lukumäärän lisäämisessä. Coastal-soudun uskotaan myös hyötyvän mm. olympiasoudun kilpailujen järjestämisosaamisesta ja -kokemuksesta. Uusi jaosto vastaa olympia- ja coastalsoudun kansallisesta kehittämisestä. Kansainvälisestä toiminnasta vastuussa ovat olympiasoudun osalta valmennuspäällikkö Ilona Hiltunen ja coastalin osalta valmennuspäällikkö Kjell Karlsson.

Yhdistetty jaosto aloittaa toimintansa heti. Jaosto muodostetaan olympiasoutujaoston muodostamisperiaatteen mukaisesti eli jaostossa ovat mukana aktiiviset olympiasoutu- ja coastal-soutuseurat. Uusina seuroina jaostoon liittyvät mukaan Lohjan Seudun Soutajat sekä Keravan Urheilijat. Uusista seuroista jaostoon on kutsuttu Kaisa Halme (LOSS) ja Tarita Vähä-Vahe (KeU).

Yhdistetty jaosto kokoontuu seuraavan kerran 10.4.

Lisätietoa:

toiminnanjohtaja Juho Allonen, puh. 040 556 2977, juho.allonen@smsl.fi

Olympia- ja Coastal-jaoston puheenjohtaja Ilona Hiltunen, puh. 040 015 7040, ilona.hiltunen@smsl.fi