Petäjäniemi C/D-välieriin ja Jousimo D-finaaliin soudun MM-kilpailuissa

24.8.2016 Kilpailu Soutu Yleinen

Juho-Pekka Petäjäniemi sijoittui miesten kevyen yksikön puolivälierässä viidenneksi. Erän kolme parasta soutajaa pääsivät A/B-välieriin. Petäjäniemen soudut jatkuvat perjantaina C/D-välierissä klo 12:55.

-Kisa lähti vauhdin puolesta hyvin liikkeelle, mutta tekniikan kanssa oli vähän ongelmia, niin etten saanut venettä kunnolla liukuun, kommentoi Petäjäniemi soutuaan.

-750 m ennen maalia jatkopaikka oli selvästi karannut, joten en ihan kaikkea antanut lopussa, Petäjäniemi kertoi.

Joonas Jousimo souti alle 23-vuotiaiden miesten ensimmäisessä C/D-välierässä. Jousimo oli eränsä neljäs. Näin ollen Jousimo soutaa D-finaalissa, kun erän kolme parasta pääsivät C-finaaliin. Jousimon soudut jatkuvat torstaina D-finaalissa klo 11:35 Suomen aikaa. D-finaalissa soudetaan sijoista 19-24.

-Harmittaa. Neljäs sija ei ole kiva sija. Soutu oli kuitenkin ok, jopa yks parhaista, mitä oon vetänyt. Nyt pitää vaan kasata itsensä huomiselle, kommentoi Jousimo kilpailun jälkeen.

Tulokset 24.8.

Miesten kevyt yksikkö

Puolivälierä 4

1. SVK, Babac, 6:55,86
  2. SLO, Hrvat, 6:57,58
  3. JPN, Ikeda, 6:59,08
  4. NED, Lukkes, 7:01,87
  5. FIN, Petäjäniemi, 7:11,34
  6. THA, Nampratueng, 7:22,87

Alle 23-vuotiadien miesten yksikkö

C/D-välierä 1

1. TUR, Koker, 7:02,96
  2. DEN, Larsen, 7:03,14
  3. ZIM, Purcell-Gilpin, 7:03,73
  4. FIN, Jousimo, 7:08,38
  5. EST, Laius, 7:21,29
  6. SUI, Meyer, 7:22,85

Kisojen liveseuranta ja tulokset ovat osoitteessa: http://www.worldrowing.com/.

Urheilijaprofiilit ja linkit urheilijoiden omille sivuille: http://www.melontajasoutuliitto.fi/maajoukkue/soudun-valmennusryhmatoiminta/urheilijaprofiilit/

Soutumaajoukkueen facebook-sivut: https://fi-fi.facebook.com/Soutumaajoukkue

valmentaja