Hallitustiedote

18.10.2022 Liitto Seuroille Yleinen

SMSL:n hallitus piti kokouksen 16/2022 torstaina 13.10.2022 Sporttitalolla. Esityslistalla oli erityisesti syyskokouspäivän päätösasioita.

Syyskokous 12.11.2022

Hallituksen käsittelyssä oli syyskokoukseen tulevat kokousmateriaalit. “Toiminta- ja talousarvio vuodelle 2023 hyväksyttiin vietäväksi syyskokouksen vahvistettavaksi. Ensi kevään rakennamme edelleen uutta strategiaa, jonka takia olemme nostaneet ensi toimintavuodelle kaksi tärkeää toiminnallista painopistettä. Lasten ja nuorten toiminnan kehittäminen kokonaisuudessaan sekä aikuisten lisenssimäärien lisääminen ovat ensi vuodelle yhteisiä lajien painopisteitä. Liitossa on monta upeaa lajia, joihin mukaan mahtuu harrastamaan ja kilpailemaan. Olemme myös uudistaneet toimintasuunnitelman rakenteen ja tehneet paljon työtä budjetin rakentamisessa. Liiton taloustilanne on tällä hetkellä vakaa, mutta pienenevät resurssit haastavat meitä priorisoimaan ja uudistamaan toimintaamme”, sanoo puheenjohtaja Minna Kantsila.

Syyskokousaineisto lisätään verkkosivuille viimeistään perjantaina 28.10. Syyskokouskutsu ja esityslista lähetetään sääntöjen mukaan seurojen ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

“Toivottavasti seurat tulevat isommalla porukalla syyskokoukseen ja seuraseminaariin. Seminaarissa pääsemme pohtimaan yhdessä strategiakyselystä nousseita teemoja sekä tunnistamaan muutostarpeita. Haastankin liiton erilaisia jäsenseuroja olemaan nyt aktiivisia yhteisessä työskentelyssä, sillä hallitus haluaa kuulla laajasti koko seurakenttää”, jatkaa Minna.

Ilmoittautuminen syyskokoukseen ja seuraseminaariin.

SMSL 10v Gaala 12.11. klo 18:00 alkaen

Liiton 10v-juhlagaala järjestetään Lahdessa syyskokouspäivän päätteeksi Greenstar hotellissa. Juhlassa palkitaan urheilijoita ja aktiivisia liitto- ja seuratoimijoita sekä juhlitaan yhteisen liiton taivalta hyvän ruoan ja ohjelman parissa.

“Nyt fokuksessa on liiton ensimmäinen vuosikymmen, joten on hyvä katsoa vähän peruutuspeiliin ja nostaa esille tehtyä työtä eri tasoilla. Gaala on myös hyvä paikka palkita oman seuran aktiiveja ja kiittää kuluneesta toimintavuodesta”, sanoo toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Ilmoittautumiset Gaalaan tulee tehdä 30.10. mennessä liiton verkkosivujen kautta.

Kokouksen muut asiat

Hallituksen esityslistalla olivat myös talousraportti, toiminnanjohtajan ja puheenjohtajan katsaukset ja haettujen ansiomerkkien hyväksyminen. Kanoottipoolon lajipäälliköksi nimettiin Aarne Miettinen ja maratonmelonnan lajipäälliköksi Hannu Kaukola.

“Hienoa, että lajeihin löytyi uudet tekijät. Luottamustoimena tehtävä lajipäällikkötyö on liiton lajijaostoille todella tärkeä voimavara. Kiitos kaikille mukana oleville lajipäälliköille sekä iso kiitos tehtävissä aiemmin olleille”, kiittää Minna.

Tiedoksi-asioita, joissa liitto on aktiivisesti mukana:

Seuraava hallituksen kokous on Teams-kokouksena torstaina 17.11.2022 klo 18-19. Joulukuun kokous on lähikokous torstaina 15.12. klo 17:00.