Valintoja valiokuntiin ja jaostoihin – hae vielä mukaan vaikuttamaan!

Suomen Melonta- ja Soutuliiton hallitus teki 17.11. kokouksessaan valintoja uusiin valiokuntiin sekä sisäsoutu- ja kanoottipujottelujaostoon.

Valinnat jaostoihin

Kanoottipujottelujaosto tunnetaan jatkossa nimellä Pujottelu- ja koskicrossijaosto. Lajipäällikkönä toimii Leo Janka ja jaoston jäseninä Antti Svensk, Pekka Happonen, Petri Voutilainen ja Petri Leukkunen. Jaoston toiminta käynnistyy välittömästi.

Sisäsoudun lajipäälliköksi valittiin Pentti Soini (KeU). Jaoston jäseninä ovat Henry Viholainen (Forssan Salamat), Joel Naukkarinen (Nesteen Soutajat), Niina Virtanen (Kouvolan Soutajat) ja Juha Karttunen (KeU). Jaostoa mahdollisesti täydennetään, mikäli uusia jäseniä haluaa edelleen mukaan toimintaan. Jaosto valitsee keskuudestaan puheenjohtajan tai lajipäällikkö toimii puheenjohtajana. Jaosto käynnistää toimintansa jo 30.11. pidettävällä kokouksella.

Valiokuntiin kaivataan vielä toimijoita

Uusiin huippu-urheilu- ja kilpailu- ja tuomarivaliokuntaan oli avoin haku. Hakuaikaan mennessä ei valitettavasti saatu riittävästi hakemuksia, että valiokunnat olisi voutu nimetä hallinto-ohjeen mukaisin kokoonpanoin.

Huippu-urheiluvaliokuntaan nimettiin jäseniksi Markus Lehtiniemi (soutu), Antti Löppönen (melonta) ja Tomi Nieminen (melonta). Puheenjohtaja ja yksi jäsen valitaan myöhemmin. Hallituksen edustaksi nimettiin Marleena Valtasola. Urheilijajäsen nimitetään myöhemmin erikseen määriteltävän prosessin mukaisesti.

Kilpailu- ja tuomarivaliokunta valitaan hallituksen seuraavassa kokouksessa, koska hakijoita ei ollut riittävästi. Hallitus totesi, että soudun osalta valiokuntaan oli riittävästi hakijoita, mutta melonnasta eikä muista lajeista ollut yhtään hakemusta. Valiokunta kaipaa myös puheenjohtajaa.

“Minulle voi osoittaa mielenkiintonsa tulla mukaan valiokuntaan soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Valiokunnan työ kansallisen kilpailutoiminnan kehittämisessä on todella tärkeä, joten nyt toivon aktiivisuutta seuroissa,” pyytää toiminnanjohtaja Eerika Laalo-Häikiö.

Tutustu hallinto-ohjeeseen, jossa on kuvattu valiokuntien ja jaostojen tehtävät.