Lisenssit

Kilpailuihin osallistuva tarvitsee kilpailulisenssin

Lisenssi antaa sinulle oikeuden kilpailla melonnan ja soudun kilpailuissa. Se on pakollinen kilpailutoimintaan osallistuvalle melojalle ja soutajalle. Yhdellä lisenssillä voi kilpailla kaikissa melonnan ja soudun lajeissa pl. sisäsoutulisenssi, joka on tarkoitettu vain sisäsoutuun. Valitse oma päälajisi lisenssiä lunastettaessa.

Sisäsoutulisenssin voi lunastaa myös Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuraan kuulumaton liikkuja. Muut lisenssimuodot vaativat Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuran jäsenyyden.

Uuden lisenssikauden 2023 lisenssin voit lunastaa Suomisport-palvelusta (19.12.2022 alkaen). Tälle sivulle päivitetään uudet lisenssihinnat ja vakuutusselosteeet ennen myynnin alkamista.

Lisenssivaihtoehdot ja -hinnat vuonna 2022

Vakuutus

Lisenssin haltijalla tulee olla kilpaurheilun kattava tapaturmavakuutus. Suomen Melonta- ja Soutuliiton vakuutuskumppani on Pohjola Vakuutus ja lisenssin oston yhteydessä on mahdollisuus ostaa Sporttiturva-vakuutus.

Lisätietoja vakuutuksesta

Sporttiturva-vakuutus (06- 21915) tulee voimaan 1.1.2023. Mikäli sinulla on ollut lisenssi kaudella 2022, vakuutus jatkuu katkeamatta, mikäli maksu on maksettu joulu-tammikuun aikana. Mikäli lisenssi lunastetaan myöhemmin, vakuutus on voimassa maksupäivästä klo 24.00 tai maksuhetkestä, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi maksuaika. Vakuutus päättyy 31.12.2023. Lunasta lisenssi ajoissa, sillä vakuutus on voimassa myös harjoituksissa.

Linkki vakuutusehtoihin (1.1.2022 alkaen) – PÄIVITETÄÄN 2023 vakuutusehdot

Lisenssin voit ostaa helposti Suomisport-palvelun kautta

Vuoden 2023 lisenssin voit lunastaa tästä (19.12.2022 alkaen)

Tutustu Suomisport-pikaohjeeseen, jossa opastetaan tunnusten luomiseen sekä lisenssin ja vakuutuksen ostoon.

Sporttiturvan tuoteselosteet 2022 – päivitetään 2023 tuoteselosteet

Sporttiturvan tuoteselosteet 2022

*) Sisäsoutulisenssillä ei voi osallistua muihin kuin sisäsoutukilpailuihin. Sisäsoutulisenssin voi lunastaa jäsenseuraan kuulumaton, jolloin seuravalikosta seuraksi valitaan ”Sisäsoutulisenssi”. Mikäli kuulut Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuraan, lunasta sisäsoutulisenssin sijaan kilpailulisenssi, joka mahdollistaa kilpailemisen myös kesäkaudella.

**) Esimerkiksi: jos haluat osallistua 2 km ja 10 km lähtöihin, pitää molempiin ostaa kertalisenssi 2 x 32€. Lisenssiä lunastettaessa on merkittävä, mihin kilpailuun osallistuu. Tämä kohta on pakollinen, ennen kuin pääsee siirtymään lisenssin lunastamiseen.

Lisenssi- ja vakuutushinnat 2023

Lisenssin hintaSporttiturva-vakuutusYhteensä
Kilpailulisenssi A44 €22 €66 €19 vuotta täyttäville ja vanhemmille
Kilpailulisenssi B120 €9 €29 €12-18-vuotiaille