Suomi meloo ja soutaa 8.-16.6.2024

Tervetuloa mukaan toteuttamaan uudistunutta ja yhteistä Suomi meloo ja soutaa -viikkoa 8.-16.6.2024! Tavoitteena on järjestää tapahtumaviikko seuroissa, joka innostaa liikkumaan vesillä sekä vahvistaa melonnan ja soudun harrastajayhteisöä.

Yhteisenä tavoitteena on meloa ja soutaa kaksi kertaa maapallon ympäri eli kerätä viikon aikana vähintään 80.000 kilometriä vesillä.  Samalla tuodaan esille melonta- ja soutuseurojen aktiivista roolia liikuttajina paikallisesti ja valtakunnallisesti. Kilometrejä voi kerätä kaiken ikäiset ja kaikenlaisessa toiminnassa; urheillen treeneissä, harrastaen melonta- ja soutukouluissa, meloen ja soutaen retkillä, osallistumalla lajikokeiluun tai kurssille tai ihan omatoimisesti liikkuen.

Samaan aikaan on Suomi meloo -tapahtuma, jossa melotaan Ähtäri-Pori välillä 8.-14.6.2024. Tapahtuman kilometrit ovat osa matkaa maailman ympäri!

Yhteistyössä Suomi meloo ja soutaa -viikossa:

Pidä Saaristo Siistinä ry

Pidä Saaristo Siistinä ry on kaikkien veneilijöiden ja vesilläliikkujien valtakunnallinen ympäristöjärjestö. Yhdistys on toiminut puhtaamman saaristo- ja järviluonnon puolesta jo vuodesta 1969. PSS ry:n toiminta-alueet ovat Saaristomeri, Saimaa, Päijänne, Pohjanlahti, Pirkanmaa ja Itäinen Suomenlahti.

Tee siisti teko! Vesistöjen siistinä pitäminen on likaista hommaa. Aherramme puhtaamman luonnon puolesta jäteastia ja retkipaikka kerrallaan. Ilolla ja ylpeydellä! Tue työtämme lahjoittamalla tai liittymällä jäseneksi: pidasaaristosiistina.fi

Tutustu myös Roope-palvelupisteisiin, joita on yhteensä 200.

Suomen Latu

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 90 000 jäsentä 184 yhdistyksessä. Suomen Latu edistää kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa – kaikkina vuodenaikoina. Järjestön tavoitteena on, että kaikki löytäisivät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.

Suomi meloo -tapahtuma

Suomi Meloo -tapahtuma on rentouttava ja iloinen liikuntaviikko kauniissa järvi-, joki- tai merimaisemissa. Viikko koostuu osuuksista, joiden pituus vaihtelee muutamasta kilometristä jopa noin neljäänkymmeneen kilometriin. Kesällä 2024 järjestetään jo 38. Suomi Meloo  -tapahtuma la 8.6. –  pe 14.6.2024 reitillä Ähtäri-Pori

Suomi Meloo -tapahtuman järjestämisestä vastaa Suomi Meloo ry. Yhdistyksen jäseninä toimivat Suomen Melonta- ja Soutuliitto ry ja Suomen Latu ry.

Lisätietoja:

Kai Lindqvist (kai.lindqvist(ät)smsl.fi / 050 511 3639)