Suomi meloo ja soutaa

Melonta- ja Soutuliitto järjestää toisen kerran Suomi meloo ja soutaa -päivän, jolla on tarkoitus houkutella suomalaisia vesille, melomaan ja soutamaan. Tänä vuonna soutamalla ja melomalla voi tehdä myös hyvää.

Suomi meloo ja soutaa -päivän tarkoitus on houkutella suomalaisia sankoin joukoin vesille kesäkuun 11. päivänä. Seurat ja muut toimijat järjestävät pop up -tapahtumia, kuten lajikokeiluja, kursseja tai retkiä. Melojat ja soutajat voivat myös lähteä vesille omatoimisesti ja jakaa sieltä tunnelmia sosiaaliseen mediaan. Tänä vuonna on mahdollista osallistua myös hyväntekeväisyyskeräykseen, jolla autetaan pitämään saaristo ja sisävedet siistinä.

Yhteistyössä Suomi meloo ja soutaa -päivässä:

Pidä Saaristo Siistinä ry

Pidä Saaristo Siistinä ry on kaikkien veneilijöiden ja vesilläliikkujien valtakunnallinen ympäristöjärjestö. Yhdistys on toiminut puhtaamman saaristo- ja järviluonnon puolesta jo vuodesta 1969. PSS ry:n toiminta-alueet ovat Saaristomeri, Saimaa, Päijänne, Pohjanlahti, Pirkanmaa ja Itäinen Suomenlahti.

Tutustu myös Roope-palvelupisteisiin, joita on yhteensä 200.

Suomen Latu

Suomen Latu on liikuttamiseen ja ulkoilijoiden edunvalvontaan keskittynyt ulkoilujärjestö, johon kuuluu yli 90 000 jäsentä 184 yhdistyksessä. Suomen Latu edistää kaikenikäisten ulkoilua ja liikunnallista elämäntapaa – kaikkina vuodenaikoina. Järjestön tavoitteena on, että kaikki löytäisivät mielekkään tavan ulkoilla ja nauttia luonnosta.

Suomen melonta- ja soutuliitto

Suomen Melonta- ja Soutuliiton (SMSL) tarkoituksena on ylläpitää ja edistää melontaa ja soutua kilpa- ja huippu-urheiluna, kunto- ja harrasteliikuntana sekä tukea niihin liittyvää kansalaistoimintaa.
Tavoitteemme on parantaa väestön hyvinvointia ja terveyttä sekä tukea lasten ja nuorten kasvua ja kehitystä lajiemme avulla.

Lisätietoja:

Sini Rönnqvist (044 7273229 / sini.ronnqvist@smsl.fi)